Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 656 ggr
Mitralis
0

Knäppande förstörde konsert.

Var på en konsert i går. Det var väldigt bra och trevligt på alla sätt, men… Det var en fotograf där som knäppte och knäppte och knäppte varje gång gästartisten Moto boy framträdde. Han har ju lite lugnare musik så fotografens systemkamera smälde som bara den och förstörde helt känslan

Det var en tillställning på 4 timmar och på slutet ville jag bara resa mej upp och skrika
"Nog nu med det där jä..a knäppandet!!!" Skrikandes

Jag hade turen att i alla fall sitta tre stolar ifrån fotografen som hukade sig ner och på så sätt hamnade i öronhöjd på dom som satt i gången. Hon fick onda ögat mer än en gång av herren som satt där, men det märkte hon inte.

Jag menar, hur olika kan korten bli om man knäpper på en kille med gitarr som står och sjunger? 99% av bilderna måste ju bli väldigt likvärdiga. Om hon vill justera avståndet så kan man väll Photoshopa det?

En person med filmkamera på stativ lämnade kameran oövervakad och skärmen lyste vitt och blinkade så att en person som satt raden bakom kamera måste byta plats för det lyste så stark. Även jag upplevde det som stämningsdödande och irriterande med ljuset.

Hade god lust att begära pengarna tillbaka, men gjorde det inte.

Tänker du på att kameran kan störa när du fotograferar olika tillställningar?