Med trettio års intervall....
När framlidne fysikern Hans-Uno bengtsson var sommarpratare hade han en stor utläggning om sannolikheten att få en fågelskit i huvudet. Med beräkning av antal fåglar, avföringscykel, Sveriges area, antal innevånare och arean på huvudet, beräknades sannolikheten att få en fågelskit i huvudet en gång på trettio år.
Idag drabbade det mig. En laxerande duva hade mage att tömma mer än sin egen kroppsvikt av skit över min hjälm, visir och jacka under färd. 
Jag bifogar inga bilder då prioritet var tvagning av persedlar innan frätskador uppstod.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Urk! Beklagar sorgen! Tack och lov råkar vi inte ut för sånt alltför ofta!
/Désirée
Du hade i alla fall hjälm :-)
mvh/gurin
Just det, du hade iaf hjälm! Det hade inte min mamma när jag som barn bevittnade hur en mås gjorde samma sak på henne. Det var måsens sätt att tacka för smörgåsen som den stal från vår picknick

Jag har också sett det där med måsarna. De verkar göra det med flit, så det förrycker eventuell teori om sannolikhet. De förefaller åtminstone ibland sikta på den som de smetar ner. Jag har tvättat min katt en gång efter möte med måsar, och det var inte bara en.
Och slumpen spelar spratt när det gäller sannolikhet. Någon får aldrig skit på sig, medan någon annan kan få det tre dagar i följd. Vi får hoppas att duvans diarré har mildrats när du åker förbi nästa gång.
De gör det absolut med flit. Måsar är ett beräknande och elakt släkte. Röda bilar är också speciellt utvalda skitobjekt.
Jag skulle vilja påstå att blanka svarta bilar är det som är måltavlor i Malmö, jag tvättade bilen förra sommaren och ställde den på gatan bland en massa andra bilar. När jag kom ut på morgonen så var den helt "prickig", vi pratar kanske 15 olika "nerslag" och inte en enda av dom andra bilarna hade en enda krevad på sig :-(
Och nej, det fanns inte nån lyktstolpe, utstickande tak, träd eller liknande ovanför bilen som dom kunde sitta på utan dom bör bara ha flugit förbi och dykbombat :-/
Kan ha varit duvor iofs, dom kanske föredrar andra färger än måsarna :-)

Nu slipper du ski… i 30 år.

#0.

#7 Om trettio år kommer jag inte att fara omkring med hjälm på huvudet. Får jag en sådan bladda i flinten vid den ålden kommer lösgommen att studsa ut ur huvudet och min fina 20-växlade rollator i kolfiber bli helt nedstänkt. 
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Behåll hjälmen på, lika bra så slipper du mista lösgommen. Det blir så svårt att tugga annars