Vad ska jag fota?
Jag tycker det är urkul och fota med den nya systemkameran och jag knäpper oftast ett par bilder varje dag.
Dessvärre är jag inte nöjd med så många bilder.
Det är ofta samma saker och ser lite tråkigt ut.
Jag brukar fota på våra hästar, men bilder på hästar som bara står och tittar eller betar blir lätt tråkigt.
Någon som har lite förslag på roliga motiv eller tips vad man kan göra "i brist på bra motiv"?
:)
/Katta
Du kan ju verkligen ta dig tid att utforska din kamera ;) Testa fota droppar efter Roberts artikel: "Blixt - Frysa en vattendroppe" Då kan man lära sig manuella inställningar och alternativa fototekniker ^^ Man behöver inte ha en extrem slutar tid på 1/80000 utan kan göra det hela med 2" :)
Annars kanske du kan testa lite makro fotografering? Du har säkert några roliga saker hemma, kanske någon grönsak, eller knäckebröd? xD Bara din fantasi sätter gränserna :)
/Alexandra - Photoniq
Kanske kan smyga in ett tips då? xD
www.alexandra.foo.se :)
Häftig bild! :D
Tackar.
Jag fixade den vita bakgrunden med vita papper, vilket inte alltid blev så bra på alla kort.
Nu läste jag en tråd om hur man bygger ett fototält. Jösses vad jag blev sugen på det.. Ska nog prova :D
Jag har också funderat på det, men jag har varit för slö xD

Step out from the box…. prova på något du inte har gjort förut, andra inställningar, andra objektiv eller udda vinklar. På så sätt lär du känna vad som fungerar och inte.
Hälsningar
Robert