Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 341 ggr
[Asta]
0

Om Fotoutmaningarna

Jag tycker det är väldigt roligt med fotoutmaningarna och även om jag inte bryr mig så där jättemycket om vem som vinner är det ändå roligt att se. Jag har undrat varför det aldrig utses någon "vinnare". Nu såg jag plötsligt att det fanns en för första utmaningen.

För min del tycker jag inte det är så bra om ni startar en ny tråd med vinnarna i, det är ju jättelätt att missa om man inte tittar hela tiden. Den tråd man varit inne i har man ju i Mina inlägg eller som bokmärke. Kan ni i vart fall inte lägga in en länk till den nya tråden i den ursprungliga om ni inte vill skriva resultatet i den? Snälla?

Martin
0

Bra idé.

Här är i alla fall länkarna:

#1 "Något gammalt"

#2 "Något ungt"

#3 "Solstråle / solljus"

mvh Martin

[mingdie]
0

Jag förstår vad du menar. Sedan jag drog igång utmaningen har medlems antalet ökat och trådarna försvinner snabbt från förstasidan. Ett annat alternativ vore att ha en ny grupp som heter tävlingar. Då skulle det gå snabbt att hitta alla nya och gamla.

Robert om du ser detta kan du väl se om det går. 

Eddie

KerstinP
0

En ny grupp med tävlingar skulle väl vara jättebra, tycker jag.

[mingdie]
0

#3. Jag har mailat Robert om det. Får se om han kan göra en.

Eddie

Mandrakonian
0

På andra siter har dom årets bild , årets fotograf, årets B&W osv . Kanske något att tänka på med :-).

[mingdie]
0

#5. Håller med dig. Det är kul med sådant och det gör att man försöker lite hårdare.

Eddie

Mandrakonian
0

# 6 man vill prestera mer, i alla fall gör jag det :-)

bildochfoto
0

#7 Fast jag tycker nog att de här korta snabba tävlingarna är opretensiösa. Det är bra för då kan alla känna att de kan delta…

Finns en risk att det annars blir en hel del som känner. Det är ingen idé

Runsviks
0

På något sätt skulle vi få ihop Utmaningen och Reultatet i samma tråd. Jag ser nu att jag kan inte redigera vad jag har skrivit i huvudtexten till utmaningen #4. Annars hade jag kunnat lagt in vinnarna efter reglerna….
Att få Robert att göra det är en lösning. Men det kan ju hända att han är bortrest och då blir det fördröjt… fler idér.. någon.
//Kristin

Mandrakonian
0

#8 Det är juh därför jag föredrar andra siter, där ribban är mycket högre , visst känner man ibland att man ligger låg mot andra fotografer osv men, det betyder inte att man lägger av eller så. Jag vill gärna tro att när man väl börjar  fotografera så är det ganska svårt att lägga av. Jag känner att utmaningen med foto är "INTE" att jämföra sig med andra fotografer för att det kommer alltid att finnas någon som är 10 gg bättre än dig , så själva utmaningen för mig är att kunna fotografera och njuta av bilderna. Jag vill i alla fall utvecklas och ha en egen stil och om en proffs säger vad den tycker om mina bilder OK… so be it ! Men vad jag tycker är för mig viktigast. Mvh/Mandrakonian

bildochfoto
0

#10: Problemet är att det finns många som inte vågar lägga ut om  man lägger ribban för högt. Det finns ju precis som du säger en massa sidor där ribban är väldigt hög. Det finns färre sidor för de som har ett normalintresse för foto.

Jag tycker det är bra att fler får möjlighet att komma till tals med sina bilder och får chansen att få kommentarer till de. På fotosidan är det ju stört omöjligt att få en kommentar om inte bilden är exceptionell…

Hur ska man då lära sig om man är medelmått?

[mingdie]
0

#10, 11. Det bör finnas tävlingar för alla nivåer. För att göra det lättare för nybörjare kan man ha en tävling där du använder ett nummer tex. ditt foto nummer 212 från vilken kamera du väljer. Det blir ofta roligt eftersom en bra fotograf kan ha en riktig ursel nr. 212 medan en nybörjare fick in det där jättefina fotot.

En annan ide är att fotot måste vara taget ett visst datum. Liknande resultat där. Men vad som också behövs är en tävling för dom som har nått lite längre. Vi behöver alla utmanas. Så Mandrakonian om du kan komma på ett bra format till en lite mer advanserad tävling så lägg upp den. Jag tror att många kommer att förvåna sig själva med vad dom kan.

Eddie

[mingdie]
0

Robert har nu lagt in en ny grupp som heter Fotoifokus fototävlingar. Om någon har en ide så fråga om medlemmarna skulle tycka det var kul.

Eddie

bildochfoto
0

Eddie: Bra idéer som vanligt. Håller med om att vi alla behöver få utmaningar. Det är bara så att det är ofta som nybörjarna får stryka på foten.

Robert
0

#14, eddies idé är bra, då behöver ingen känna sig överstruken.

Robert