Nybörjar Modellfotografering
Jag och Hilda (glitterlim) bjöd hem våra kompisar till mig för Modellfotografering i helgen. Jag är inte så duktig än med min kamera så jag hade bara inställt på portrett, men kameran Canon EOS 350D.
Här är den första: Det är meningen att hon ska se ledsen ut, hon har kommit hem från en fest och hennes kille var tillsammans med någon annan, det är också meningen att bilden ska vara mörk, eftersom hennes värld ser så sorgset mörk ut. (detta är såklart bara skådespeleri för er som undrar) SÄg gärna vad ni tycker om bilden. Det kommer lite fler snart. :)
(Bilderna är helt oredigerade)

#0: Jag skulle gärna vilja se mer ljusnyanser. Bilden är lite platt. Du skulle kunna prova att sätta en svag ljuskälla på ena sidan och se vad du får.
#1: Den tyckte jag var lite roligare. Vad har du använt för ljus? Om du ställer det lite vid sidan av modellen kan du få skuggor som ger mer djup åt bilden.
Vänliga hälsningar
Niklas
Tycker det är lite synd att du komprimerat bilderna så hårt, framförallt den första har blivit pixlig och är svårbedömd. Jag skulle föreslå en viss ökning av kontrasten, +10 kanske, och mycket lite ökning av ljuset. Kanske lägg till lite vinjettering i stället?

Linafoto, första bilden är tok för mörk, den andra är bättre, och på den skulle jag föreslå att modellen hade sin högra arm på golvet istället med handflatan ned i höjd med huvudet, räta upp huvét - för att få en triangelliknande form utav bilden.
Hälsningar
Robert

Okej, tack för alla tips! Ska tänka på det.

Det var kul med modellfotograferingen trots att vår "studio" samlande ner hela tiden X'D
Bilden #6 vad fin tycker jag n____n

#8 Tack Hilda :] Ja våran studio… var som den va ;P
jag tyckte att man konsentrerar sig mer på halsbandet än själva bilden i den sista (svartvit)
den ovanför är bra fast alldeles för röd… där skulle jag nog dra ner färg mättnaden (fast det är ju bara jag)
Tyckte om #6:an mest ;) Det var en häftig bild, kanske du kan testa ljusa upp den lite till? :)
/Alexandra - Photoniq