Nikon d3?
Jag har fotat väldigt länge med min mobil och jag känner att jag är väldigt duktig på fotning nu och jag vill ha en proffskamera. Mina bilder är fina och har bra färger. Jag känner att nikon d3 är en tuff kamera som kanske kan ta fina bilder för jag ska vara fotograf. min kommpis sa att den var en bra kamera Jag vill bara veta hur man soomar. Är d3 en bra kamera och är det en bra kamera till mig.
där är en bild jag tog

Nikon d3 kostar minst 40000 så det är nog ingen bra första systemkamera. Hitta en billigare är mitt råd. Om du tycker att det är roligt och vill fortsätta kan du byta upp dig efter några år.
För att zooma med en systemkamera vrider man på objektivet.
Hur mycket är du beredd att betala?
men jag kannske kan bettala så mycket. men tror du den kan va bra för mig? Jag är ingen nyburgare.

Jag tänkte som så att steget från mobilkamera till Nikon d3 är väldigt stort. Jag känner många riktigt duktiga hobbyfotografer som inte har en sådan dyr kamera men som tar riktigt fina bilder ändå.
Om du blir tillräckligt duktig så att andra vill köpa dina bilder tycker jag att det kan vara dags att köpa en sådan kamera. Under upplärningstiden anser jag att det duger med en billigare kamera.
Du måste komma ihåg att det viktigaste är inte kameran utan det är den som tar fotona. Om du köper en kamera och objektiv för 10- 15000 får du en bra kamera som du kan ta riktigt fina bilder med.
Men visst är d3 en riktigt bra kamera. Men jag har fotat några år nu och ser ingen anledning till att köpa en sådan dyr kamera. Jag har en Nikon d80 och den duger gott åt en hobbyfotograf.
Men det är ju helt upp till dig. Men nu har du fått min åsikt och du gör vad du vill med den :)
Tycker själv att du är nybörjare,om jag får säga.Om du från att ta bilder med mobil telefon kommer du nog oxå vara nöjd med Nikon D3000 eller en Nikon D5000.Det är en mkt bra kamera med bra zoom och man kan ta mkt fina bilder.dom kostar runt 5000-6000 kr :) liiite billigare en Nikon d3 ;) men som sagt om du sen känner att du vill fortsätte vidare så är det ju bara att byta upp dej :D
MVH/Sandra
Förlåt om jag har fel men det luktar troll.
hahahahaha! :D denna tråden fick mig att skratta irl, och ja #5 det stinker troll… Om jag har fel, vilket jag aldrig har, så ber jag om ursäkt, vilket jag inte gör… oO
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Suck… Men lite kul är det. Kan vi komma överens om att när sådana här trådar dyker upp så ignorerar vi dom och låter dom stilla sjunka undan i det djupa forumhavet?
Får trollet ingen mat självdör det snart! 
Klick lät det när låset slog igen.