Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 953 ggr
Ronja06
0

(H) Kritik - Strawberry sweet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar lite kritik på dessa två bilder. Brukar egentligen hålla mig till djurfoto, men sitter man hemma med en skadad fot så finns det inte lika stora möjligheter att röra sig ute. Då blir det att plocka fram kreativiteten och kameran inomhus istället. Lite slarvigt beskuren blev bilderna dock. ;)

Nikon D90 + Tamron 90mm

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så har vi bild nummer 2, påminner väldigt mycket om bild 1. Men det blev lite av en bildserie. ;)

Mvh Emelie Förlägen

nymanoz
0

Jag gillar hur vatttnet skvätter och jag gillar verkligen hur färgen från jordgubben avspeglas i vattnet.

Tyvärr så är jordgubbarna väldigt mörka på undersidan på båda bilderna vilket drar ned det övergripande intrycket.

Jordgubben på den övre bilden borde vara lite ljusare över hela "kroppen." På bild nummer två känns översidan på jordgubben för ljus så att detaljerna försvunnit.

Men är du ovan i detta sorts fotografi så ska du vara nöjd.

Glorious
0

Bild ett var helt fantastiskt fin :) inspiration!

Ronja06
0

#2: Det är egentligen första gången som jag fotar något annat "icke" djurfoto. Så det var lite av en ny erfarenhet. ;)

Glömde berätta var bilderna är fotade, det är utomhus på vår balkong. Ljuset träffade alltså glaset ovanfrån, därav blev jordgubbarna mörka i botten. :)

Mvh Emelie Förlägen