Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1369 ggr
Jenca
0

Kritik-skogen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog tillfället i akt på pulka färden att ta lite kort,knäppte några.Bra dåligt? :) Ingen redigering för den som undrar,

Buuc
0

Jag tycker du ska räta upp bilden så den inte är sne. :)

Jenca
0

#1-haha,ja har noll skills på ph,hur  gör man sånt? xD

NikkieNikon
0

#" Bästa sättet är att komponera den rätt när man tar bilden :)

Jenca
0

#3-de är lite svårt att få träden att stå rakt ((: tror bilden skulle blivit mer skev om ja försökt få träden eller ah själva bilden rak.  eller de är väl träden som gör att bilden ser sne ut?

LOVISA-ENG
0

Jätte härliga färger, men stör lite att träden är snea!

pyrst
0

Gillar att traden ar snea. Ger en intresant komposition - raka trad har man ju sett en del av forut!

Lakrits
0

Fint med rötterna som är belysta i förgrunden, de ger lite mer djup till bilden. Ljuset är riktigt fint.

Som sagt så är horisonten sne ca 9 grader så det är nog inte så mycket att göra åt men det blir en enorm skillnad. Skall du lära dig något från denna bild så är det ha alltid koll på horisonten.

/Mattias

Jenca
0

#7-de va en nerförsbacke i horisonten ;)

MonisN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man rätar upp horisonten försvinner mycket av det fina ljuset och grenarna till höger. Jag tog mig friheten att göra en upprätning för att visa hur det blev. Jag är inte förtjust i sneda horisonter i vanliga fall, men på nåt sätt är den här bilden ändå intressant och annorlunda. Och nu när vi vet att den var tagen i pulkabacken så förstår man ju att det blir snett. Vem ser raka horisonter när man sitter i den vinkelSkrattande

PS! Vill du att jag tar bort min bild så gör jag självklart det.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

DesK
0

Jenca vilken rolig och spännande bild! Glad Alla träd står ju inte raka i skogen så jag tänkte direkt när jag såg bilden att det är marken som träden står på som lutar. när jag sedan tittar på MonisNs upprätade bild tycker jag att träden istället lutar åt andra hållet. Så precis som MonisN själv skriver är orginalet mer intressant Glad

/Désirée

Jenca
0

Ja jämförde dom två med och såg att orginalet faktiskt såg bättre ut :)

Sarah
0

gör en mittemellan där träden är raka men inte horisonten, i #9 är träden snea och ger samma "skevhet" som i #0.