Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3286 ggr
Fralice
0

Föra över bilder till datorn med ny kamra

Hejsan!

Jag har fått en systemkamra och har idag tänkt föra över bilderna från den.

På USB-sladden står de "STOPP installera software~ CD innan du ansluter kamran till datorn." Men jag har inte fått någon CD till i paketet,och de står att de ska vara med,dock fick jag t.ex ett objektiv till istället och de står de inte att de ska vara med..

Någon som vet om jag kan ansluta den iallfall?

Geronim0
0

ta ut minneskortet och sätt i en kortläsare. Kopiera över bilderna via utforskaren och formatera sedan kortet i kameran.

Fralice
0

Oj nu förstod jag tyvärr ingenting nr1!Kortläsare vet jag inte om jag har någon?

MonisN
0

Det följer alltid med en cd-skiva. Gå tillbaka till affären och be dom ge dig ett komplett paket.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Geronim0
0

Har du ingen så kostar en sådan inte mer än en hundring.

Har du en något så när modern dator har du förmodligen en inbyggd, men inte säkert.

Fralice
0

Affären ligger tyvärr inte i min stad men jag kan ju ringa.

Men som sagt så står de ju att jag skulle fått en skiva,men jag fick ju annat som inte står på utrustnings sidan så jag vet inte.

Får googla kortläsare Geronim.. Haha vänta ett tag!

MonisN
0

Ett objektiv utesluter inte en skiva. Software tillhör kameran oavsett vad affären skickar med.

Geronim0
0
Fralice
0

Jag tror jag har ett! Flört

De står Lexar, USB reader eller något dylikt,sen plats för kortet (:

Geronim0
0

Är alla gånger en kortläsare, bara hitta rätt plats för ditt kort och sedan föra över bilderna. Posta gärna ett per bilder här i forumet sedan!

Fralice
0

https://www.etechisland.com/images/R3.JPG

De ser ut sådär ungefär.

Nu sätter jag in minneskortet och sedan in i USB uttaget då,jag litar på er!Skrattande

Såklart jag kan posta några bilder,fick den ju dock igår.. Hahah tack för hjälpen!

MartinO
0

Naturligtvis skall det följa med programvara till en ny kamera. Det är mindre troligt idag att det behövs drivrutin till kameran för att kunna ladda över bilder. Använder du Windows, är Faststone Image viewer ett bra gratisprogram att ladda över och sortera sina bilder med.

Installera programmet och koppla in kameran. Troligtvis fungerar det direkt.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Fralice
0

Nr 11:Behöver jag inte köpa en CD då om jag installerar "ditt" program?

HellviHumle
0

Du ska inte behöva köpa någon CD. De ska ge dig en gratis då den ska följa med. Ev finns programmet att hämta på hemsidan också.

HH

MonisN
0

Jag hade aldrig nöjt mig med ett köp där alla tillbehör inte finns med. Oavsett hur du laddar ner bilderna så ska skivan följa med köpet. Den dagen du ska sälja kameran kommer troligen kunden att vilja ha med alla tillbehör.

Geronim0
0

Fastsone image viewer är gratis och mycket kraftfull. Jag använder den som min default bildvisare. oerhört kompetent litet prog!

Fralice
0

Okej detta låter ju mer lurigt än jag trode!

Ska ta och ringa dem,kamran kostade ju mellan 9-15 tusen vad jag förstått,men nu för jag över bilderna med kortläsaren iallafall! :)

Geronim0
0

Kortläsare "is the shit" som man säger. Använder aldrig medföljande programvara för att föra över bilder till datorn.
Gamla hederliga kopiera + klistra in funkar klockrent och är säkert.

Fralice
0

De gick jätte bra att föra över.

Men ringer ändon senare!

Har mest bara en massa självporträtt som jag antar att ni inte är så sugna att se,så jag kan vänta och visa er då jag fotat lite mer?Glad

Geronim0
0

Klart vi vill se dina självporträtt!!! Tungan ute

Då kan vi ju mobba dig för flinten eller den ojämna skäggväxten!! Hahahah.

Förlåt men jag kunde inte låta bli… Flört

Fralice
0

Haha mobba min flint du!Skrattande

Dock verkar allt imot mig och min nya kamra,testat flera gånger att ladda upp bild men de står bara error osv de som ni säkert också stött på denna sidan..

Geronim0
0

Gör bilden max 800 pixlar på bredaste sidan och max 300k stor så skall det funka.

Fralice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte hunnit redigera något än,men de här gick ju! :)

Geronim0
0

Kul bild, du bjuder på dig själv och det gillar vi. Tyvärr kan vi kanske inte hacka på dig för din ojämna skäggväxt men det får vi väl leva med! Tungan ute

Fralice
0

23:Haha förlåt för de!Obestämd

Ni kan och kommer få se mer bilder,jobbigt dock att behöva förminska bildera på datorn varje gång?Tungan ute

Inkanyezi
0

På den där skivan som ska följa med finns inte bara program för att datorn ska känna igen kameran, utan det finns också program för att konvertera råfiler till bildfiler, och det kan finnas program för att fjärrstyra kameran via datorn. Den skivan ska följa med kameran, men möjligen kan man hämta den på nätet också ifrån kameratillverkaren.

MartinO
0

#24 Just nu är det strul på iFokus med att läsa äldre inlägg, men här är en länk till en artilkel jag skrev om Photofiltre.

Jag försöker få bilden så färdig som möjligt ur kameran och när jag skall publicera på webben, så är det i princip bara beskärning, storleksförmiskning och uppskärpning som gäller. Det är busenkelt att göra med Photofiltre.

Sajtvärd för Foto

Fralice
0

26:Ska läsa de du länkat!

Ringde Media Markt-De gav inte ut skivor längre,de förutsa att alla hade dator.

Så får ladda ner!

MonisN
0

#26 Hm, det var ett konstigt svar. Jag har då aldrig köpt en kamera utan att software på skiva har varit med. Vad är det för en kamera? Kanske beror på märke vilka som leveras med software.

MartinO
0

Det var nog en dåligt påläst försäljare du paratat med på MM. Det är inte butiken som skall ge dig programvara. Det är kameratillverkaren och cd:n skall ligga i förpackningen.

Skillnad är manualer. Vissa återförsäljare med sidoimport lämnar inte med Svensk manual, trots att Svensk lag föreskriver detta.

Vad är det för kamera du köpt?

Sajtvärd för Foto

MonisN
0

Jag såg att du har en EOS 550D och till den ska det var med följande programvara:

Zoom Browser EX / ImageBrowser, Digital Photo Professional (Windows / Mac), PhotoStitch, EOS Utility (inkl. Remote Capture; Windows & Mac förutom Mac Intel), Original Data Security Tools, Picture Style Editor.

Fralice
0

Precis, EOS 550d, de hade iallfall inga då de sa "Vi tar de som en självklarhet att alla laddar ner de på datorn istället."

MartinO
0

Jag såg det i din nystartade tråd. Skäms

Jag blir ärligt talat förb… på sådana dåliga argument och försäljare och hade det drabbat mig hade jag tryckt upp kameran någonstans på försäljaren. Rektoskopi med systemkamera tillhör nog inte livets glädjeämnen. Tyst

Sajtvärd för Foto

Geronim0
0

Martin.. nu är du omild i ditt ordval!

Fralice
0

Ingen fara!Glad

Haha ursäkta men "rektoskopi"`?

Eftersom de kommer gå bra ändon väljer jag nog att lägga de åt sidan,de enda som är nackdelen är väll ifall den ev. nya ägaren skulle vilja ha skivan som sagt,men då har den ju också att ladda ner,inga bekymmer igenkligen…

MonisN
0

Men hallå… Det är flera program som tillhör kameran och som du ska kräva med i köpet. Dom där programmen går inte att ladda ner. Tror den där kameran har varit ett återköp och förra kunden lagt beslag på programmen. Det är iaf min missänksamma tanke.

HellviHumle
0

Vilka skivor fick du med i paketet? Tror det ska vara tre st.

HH

Fralice
0

HH:Inga!

Jag fick med: Kamrhus,objektiv,usb sladd,sladd som man kopplar upp direkt till TV,laddare och "kamrarem" till halsen,tror de var någon mer sladd.

Så kul att alla är så hjälpsamma och trevliga här!Älskar redan sidan!Flört

Vad hjälper de här programen till med,som man kan ladda ner eller ha skivan på,som hade med att föra över korten och USB-sladden att göra? För jag kanske klarar mig utan de programet?Glad

MonisN
0

Du får ursäkt, men vill du inte ha det som tillhör kameran, alltså programmen jag skrev här uppe? DPP t ex är Canons eget redigeringsprogram som är väldigt bra om du fotar i RAW format. Dessa program kan du inte ladda ner någonstans. Försäljaren har lurat dig, gå tillbaka och kräv programmen. Du har ju faktiskt betalat för dem.

Fralice
0

Vadå hur mkt kan värdet ligga på?

MonisN
0

Programvaran är inbakad i priset..