(M) Kritik Måsar
Måsar behöver inte alls vara tråkiga och den här gillar jag. Jag skulle vilja se den lite större.
#1 Tack. :)
#2 Jag ser hellre vilda djur i naturlig miljö, när bakgrunden är så där svart ser det inte direkt verklighetstroget ut.
Om du läser avsikten med bilden, så behöver den inte vara naturlig. Det är en symbolisk bild, ur mörkret in i ljuset
Originalbilden är naturlig!
Mvh
Assar
Jag tycker vi hoppar tillbaka till SaraBara's bild nu, eftersom det är det tråden handlar om:
Jag håller med om att måsbilder kan vara trista, inte eftersom motivet på något sätt skulle vara tråkigt, utan snarare att man blivit mätt på dom. I din bild tycker jag defintivt inte att något är tråkigt. Det är fart och rörelse samtidigt som kompositionen är utmärkt. Flygplansspåret i bakgrunden som skär bilden mitt itu kan jag tycka är pricken över iet. Alltså positivt, eftersom det gör den här "måsbilden" någorlunda unik :) Bra gjort!
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
SaraBara!
Ursäkta att jag glömde kommentera din bild. Jag fastnade för att måsbilder skulle vara tråkiga, det tycker inte jag. Måsen står för frihet, bemästrar alla tre elementen! Ulf Lundell har en mås tatuerad på ena armen, om att bemästra elementen det är hans ord!
Din måsbild är fin, fart och fläkt, man riktigt hör skriet.
Mycket bra!
Mvh
Assar