Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1059 ggr
zmulan
2010-05-09 00:26
0

Undran

Jag fundera på vad som är tillåtet att lägga upp är på foto. Jag har en del extrema bilder som innehåller(fejk) blod och, eller (fejk) vapen!

Detta kan ju vara stötade för vissa så jag undrar om det finns nån gräns för vad man får lägga upp för typ av bilder. Hittade ingen sån info. Hoppas på svar, skulle gärna få kritik på en del av dessa bilder, men väntar på svar så att jag inte gör något fel!!

Tacksam för svar!

Värme

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Geronim0
2010-05-09 02:33
0

Varför vill du lägga upp sådana bilder?

Det är mycket unga människor här, många är under 15 år så det kan nog vara olämpligt att posta dina bilder direkt i forumet. Samtigt känner jag att dina bilder kan tillföra något nytt och sklle gärna se dom i ett par väl genomtänkta kritiktrådar.

Gör så att du lägger upp en väl genomtänkt bild för kritik och sedan en länk till dina övriga bilder.
Vi vill ju hemskt gärna se dina alster!

zmulan
2010-05-09 02:56
0

#1 Varför, ja för att se vad folk tycker, för att veta vad/om jag behöver förändra mitt tänk. Bilderna är min konst och det dyker upp en del konstiga bilder  i mitt huvud ibland som jag gärna arrangerar till foto. Har även en väninna som kommer med mycket ideer till mig och jag fotar hennes tankar.

Bra att veta att det är många unga!! Det passar sig kanske inte men en del bilder då. :)

Jag ska skumma lite o se om jag kan hitta nån annan bild att lägga upp för kritik. Tyvärr har jag ingen hemsida där jag publiserar mina bilder. Men det ligger högt på fixa listan då jag både fotar målar och skriver mycket texter och allt detta vill jag ska få synas. :)

Tackar för ditt svar!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

MonisN
2010-05-09 02:57
0

Det var ju bra att du frågde innan du chockade oss med extrema bilder. Tror inte dom passar i detta forumet. Det finns väl inga riktlinjer i text, det är sunt förnuft som råder. Om du har bilder som inte är anstötliga kan du ju länka till dem som #1 säger.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MartinO
2010-05-09 11:34
0

Det är som Mona skriver. Sunt förnuft och vänlighet är den röda tråden i forumet. Våra regler är ännu inte reviderade och jag vill ha så få paragrafer som möjligt och kunna lita på våra medlemmar.

Det är en svår balansgång mellan vad som skall anses som anstötligt eller konst. Vissa bilder av allt för lättklädda modeller har tagits bort av moderatorer. Allt för godtyckligt kan tyckas, men vi måste tänka på våra yngre medlemmar också.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

MonisN
2010-05-09 12:41
0

Vad som är konst är väldigt individuellt. Foto iFokus ska vara ett forum för alla åldersgrupper, och då måste man själv bedöma vad som är lämligt att lägga upp. Den form av bilder du nämner anser inte jag är lämpliga.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Geronim0
2010-05-09 12:57
0

#2. Det finns ju massor an gratistjänster att lägga upp bilder på.

Flickr eller Photobucket är två.