Foto utmaning #4, tema ”Kyla”
Vintern har fått ett fast grepp om Sverige… så det känns naturligt med ett tema som "Kyla".
Låt fantasin flöda och titta efter i era fotoalbum eller ut i kylan och leta efter motiv.
Utmaningen är öppen till onsdag den 14 februari.
Lycka till.
//Kristin - Runsviks
Regler
Posta ett foto som ni tycker representerar temat.
Max storlek är 800x600 pix.
Lägg gärna till information om var, när och hur.
Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".

27 minus ojojoj!!och jag som gnäller när det är minus 17 :-), man ser verkligen hur kallt det är i bilden .

Man fryser när man ser #1 *brrrr*
Här är sol och plusgrader, så jag får ta fram en gammal bild alt. kreativiteten om jag ska vara med den här gången.
Här kommer ett bidrag från andra sidan Östersjön, alltså Finland :D
Bilden är tagen från min hemby där jag har växt upp. Bron på bilden är lite av en symbol för vår by, på vår dialekt kallar vi stället för "Ströömi", vilket på vanlig svenska betyder strömt. Det är nämligen starka strömmar under bron på våren. Varje dag i 12 års tid har jag cyklat över dendär bron när jag skulle till skolan, såväl lågstadiet som högstadiet. Ah, minnen :)
Letade länge efter en bild som passade in i temat och fann den här. En av de första bilderna med Nikon D50, 18-50mm. Fotograferad vid kl. 8 på morgonen någon gång i tidiga Januari utan stativ, därav lite oskärpa tyvärr.
Kallar den för Beautiful goodbye.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vilka helt otroligt fina bidrag som redan har ramlat in. Det här kommer att blir mycket svårt… men jag har tagit till mig hur Norrskenet gick till väga och har redna ett vacker bildspel att titta på. //Kristin

Har själv inte tagit någon bra bild än… Men fina bilder ni har tagit! Är imponerad! ;D
*puttar*

oj vilka vakra bilder alla har tagit, vad jag blir avundsjuk på allt som går åstakomma med modärnare kameror, gillar specielt bilden i #16
#20 Den gillar jag - synd på den sneda horisonten, men det är ju lätt fikat i PS

Det här är mitt bidrag till kyla.
Vänliga hälsningar
Niklas

#27 tycker den ser mer "het" ut :)

#29 - jag kan inte hålla med. #27 var inte bara kall, utan fyndig också - gillar den skarpt!
Men jag förstår dock ändå precis vad du menar #29 :)

#32 Vackert, väldigt annorlunda bild!
mvh Martin
Väldigt fina bilder allihopa! :)
här kommer mitt bidrag.. jag tog det här kortet för något år sedan när jag just kommit innanför dörren och snön började smälta från mössan.. jag tog det "i farten" så jag blev lite förvånad över att skärpan blev så pass bra..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Här kommer mitt bidrag. Två måsar på isen, Kungsparken i Malmö. Lite levels ändrade men är mycket nöjd med motljuset jag lyckades få till. Ville få fram det svagbleka (kan man säga så) ljuset som jag ofta tycker råder vid sträng kyla.
Det motivet jag egentligen letade efter var andfågel i öppen råk, intill iskant. Med lågt perspektiv och ytterliggare några grader kallare än vad det varit idag tror jag det blivit en kanonbild.
mvh Martin

#34, jag älskar din bild! Det var jättevackra ögon. Tyckte också lite speciellt mycket om droppen som faller till höger. Jag trodde verkligen inte att det var en spontan bild! Verkligen en bild i min smak!
Ni andra har också väldigt fina bilder. #36 bild tilltalade mig också. den berörde mig. Fin dikt också. 

#34 - se där, du tog mitt råd, och jag ser att du redan fått positiv respons från annat håll också :)

Här kommer mitt bidrag. Kanske inte bästa bilden, men det är den jag hittar just nu ;) Det är min häst Smári´s öga med frost på ögonfransarna (som tyvärr inte syns så bra på den här bilden :() och hans pannlugg :D Det var ca -20 och det är fotat idag ^^ Jag vet dock inte om bilden är 800x600 pix vet inte heller var man skulle kunna ändra det! :/

Det var svårt att välja bild med kyla, har så många som skulle passa men jag bestämde mej för den lilla infrusna granen som jag fotade förra vintern.

#35 vilken bra bild du fick till det. Kan inte säga något negativ om den , gillar den skarpt!

*puttar* :)

Två dagar kvar… jag har 32 bidrag
nog ska vi väl slå förra veckans tävlingsomgång, då blev det 43 bidrag.
Kom igen nu!! //Kristin

#47 Ska ut alldelles strax o fota :D

#50 tack för ditt bidrag. Ni är alla välkomna med era foton som har anknytning till utmaningens tema. Använd fantasin
//Kristin
Hippien: Blå timmen, svepande rörelser i vattnet och frost på stenarna. I like it!
mvh Martin
*puttar*
Fler bidrag :)

puttar upp

#56 Gud vilken härlig bild! Fågeln var ju jätte vacker!

**puttar**
Sista dagen! för att lämna bidrag till Utmaning #4 "Kyla".
//Kristin

Thomsson: Gillar båda dina bilder, men ett tips är att ta bort ett av inläggen då det i denna tävlings regler (se #0) står att man bara får bidra med ett foto till tävlingen.
mvh Martin

Nu stänger jag denna veckas utmaning och sover på saken till i morgon. Inom de två närmaste dagarna lämnar jag besked om vilka vinnarna av temat "Kyla" blir.
God natt //Kristin