Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 6628 ggr
Faxlin
0

Häst bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan tycka att det är svårt att få till riktigt bra bilder på djur (även om hästar är lättare än illrar). Lite tips och ideér om ett par av korten jag knäppt som jag trots allt är nöjd med. Men som jag tror ni kan hjälpa mig att förbättra tekniken till nästa gång jag fotar.

Börjar med en bild på min korsningsponny.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robert
0

ÅsaF, det är rätt stora djur hästar. Jag har tagit lite hästbilder för att lära mig själv att ta bilder, och jag har tittat lite på andras hästbilder.

Som alla annan "porträttfotografering" så ska man tänka på följande:

- Bakgrunden - i din bild har du en rörig bakgrund och allt kämpar för att få uppmärksamhet - staketet, vit grej i nederkant och någon snöskyffle. Ha en enhetlig bakgrund, en jämn.

- Ögonkontakt, om ögat är skarpt och finns synligt i bild så blir hela bilden skarp och intressant, det gäller för alla djur och människor.

- Ljus, i din bild så har du faktiskt, kanske omedvetet, placerat objektet i ljuset och det mörka ramar in hästen. Ögat dras till ljus och den kan dras till mörkt om hela bakgrunden är ljus.

- Detaljer, plocka fram detaljer på hästen istället när den är så stor. Det kan bli rätt intressanta bilder.

Hoppas att det var några tankar på vägen. Andra har säkert något att fylla på med.

Lycka till!

Robert

linasvovvar
0

Jag håller med Åsa F man vill ju ha underbara bilder på sina hästar men oftast blir det bara pannkaka !!!

Som den här kanske

[slo]
0

#2 menar du att den bilden var pannkaka? Tyckte den var ganska charmig, synd att du hade grimma på hästen ;) Annars så gäller väl det vanliga när man tar kort på djur, ju mer bilder ju större är chansen att nån blir bra. Jag var iväg med en vän och tog kort på hennes dotters hästar, av drygt 100 bilder blev en verkligen "wow" och väldigt många som bara blev skit. Nu har jag inte gjort något mer med bilden, men jag bifogar den som blev bäst ändå.

Den ska beskäras så bara huvudet och halsen på skimmeln är med, och så är inte färgerna helt perfekta, så det är lite jobb…  Glad

//Jonas

Faxlin
0

Har ett huvudfotografi på min förra kuse som jag också blev rätt nöjd med. Visar den här får ni se vad ni tycker. Fick så bra respons på min första bild att jag gör ett nytt försök.

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Synd att det var suddigt och att du fick blänk från blixen i ögat, annars tycker jag det var fint :)

//Jonas

Faxlin
0

Ja, det är just det där med blixt blänk i ögonen. Jag får alltid det. Eller ja nästan alltid i alla fall. Vad gör man åt det? övar mer eller?

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Robert
0

Åsa, det är fint med "Catchlight" i ögat. Många djurfotografer använder just blixten till att få den effekten, även om de inte behöver blixt när de fotar för ljusförhållandet.

Din bild är fin, saknar skärpa bara, och du står kanske lite för nära, hästen nos blir lite överdrivet stor när du står för nära, backa lite till nästa gång.

Robert

[slo]
0

Det var inte så mycket "catchlight" (nytt ord, tackar :)) i den bilden, men i en del blir hela ögonen färgade, oftast gröna eller vita på hästar, vad jag har märkt. Går ju att ta bort i Photoshop till exempel, men vad ska man tänka på när man tar kort, för att slippa?

//Jonas

bebbe
0

Vill gärna ha ett utlåtande om fotot på min Josefine

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

Tack för tipsen, suger åt mig som en tvättsvamp. Ska garanterat ut i helgen och testa att fota lite mer med era råd i minnet. sedan får vi se hur det går.

Audiatur et altera pars

Robert
0

#9, bebbe, kul att se en bild från dig. Eltråden och den röriga bakgrunden är något som jag hade tänkt på innan jag tog bilden. I annat fall ser det bra ut.

#10, kul att du tar åt dig av den feedback du har fått. Ha bilden klar i huvudet innan du tar bilden, det är halva jobbet.

Hälsningar

Robert

Faxlin
0

#11 Självklart gör jag det. Annars skulle jag inte satt in bilder här. det gör jag föratt få tips. Om alla säger att det ser bra ut, hur ska jag då lära mig.

Vill bara påpeka något som är lite känsligt, man använder inte taggtråd till hästhagar. Det är en eltråd du ser och tyvärr något som är omöjligt att inte få med om man knäpper på dem i hagen. Tänkte mer på bilden från bebbe nu.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Har tänkt lite, eller ganska mycket sedan jag började lusläsa alla era inlägg här under foto i fokus (fattar inte hälften men ändå). Tydligen ska man akta sig för bakrunder då dessa kan bli störande. Eller har jag fattat fel? Hur gör man då med en bild på ryttare och häst i naturen? Jag har liksom tidigare fått för mig att det ärdet som gör kortet fint. Kombinationen med ryttare, häst och naturen. Att bakrunden inramar bilden så att säga. Kan någon förklara.

Skickar med ett undermånligt ridfoto med häst, ryttare och våran äng.

Audiatur et altera pars

Robert
0

#12, vadå taggtråd?? ;)

#13, du har en fin bakgrund där, tom väldigt fint av dig att placera ryttarens huvud vid en fläck där himmeln tittar fram. Det som är fel i bild är att huvud, svans ochh hovar är kapade.

Faxlin
0

#14 (#12) elaking, så ärdet när man har med sajtvärdar att göra. ;-)

Så åter till min bild. Japp att de är kapade där har jag svårt att fixaså här i efterhand. Ska försöka tänka på det nästa gång i alla fall. Nu skyller jag på dottern (enklast, hon är inte här och läser), hon red för snabbt helt enkelt :-)

Audiatur et altera pars

Eve
0

Ett utlåtande på denna vore lite kul :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

BMJ
0

Hästar är vål inte direkt mitt specialområde. Livsfarliga fram o bak och obekväma mitt på. En och annan bild har det dock blivit. I PS har jag tagit bort diverse skräp från marken och tonat ner omgivningen något.

Lunascape
0

Här har jag fotograferat min kompis kallblod och jag är själv väldigt nöjd med bilden! (Har beskurit den fyrkantig då den skall monteras ihop med en annan bild senare). Gjort den svartvit i PS.

Bländare 5.6

Slutare 1/250

ISO 200

Fotograferad med Canon EOS 300D

Robert
0

#16, Eve, du har en väldigt fin och romatisk bild, men den faller helt på oskärpan. Skarpa bilder är otroligt viktigt. Det är bara att försöka på nytt.

#17 Det ser lite konstigt ut, hästarna svävar liksom i luften. Är dom inklippta från någon annan bild?

#18, Mycket stilig bild du har tagit. Jag har tittat på den ett litet tag och funderat. Mitt fokus har legat på hästens öga, den tycker jag har blivit felplacerad i bild. Jag tycker att du har tänkt rätt med att ha halsen stickandes upp från höger kant av bild, men jag tror att bildformatet blir fel här. När ögat är så pass nära vänster kant av bild så ser det nästan ut som om hästen var upptryckt mot vänster kant. Vad tycker du när jag påpekar mina tankar?

Hälsningar

Robert

Lunascape
0

Hästar på sommarbete juli 2005.

(Beklagar texten över bilden men originalbilden är dessvärre borta..)

Lunascape
0

Tack för kommentar!

Ja det kan du ha rätt i Robert. Bilden skall monteras ihop med en annan bild som tillsammans skall bli rektangulär och ramas in så därför har jag valt det ihoptryckta format som jag gjort. Jag lade in denna bild då jag tycker att motivet gör sig väldigt fint i svartvit och originalet är i färg och jag orkade inte ändra på den nu  *blev det rörigt?*

Lägger in en förminskad version av originalbilden i färg. Den blir kanske mer korrekt vad gäller formatet?

Robert
0

Jag hade nog helst gärna sett lite mer luft till vänster #21. Du har fokuserat på hästens öga vilket även är korrekt, men när du har fokus med kameran flytta vrid kameran lite åt vänster fortfarande med avtryckaren halvägs intryckt, och när du har komponerat om bilden med rätt fokus --- ja då trycker du.

Lunascape
0

Jag förstår vad du menar. Jag har inte precis hållit mig till det gyllene snittet utan experimenterat med komponeringen. Det jag ville framhäva var hästens hals och uttrycket i hans ansikte och därför hamnade han "i mitten". Bilden är kanske inte så spännande tekniskt sett, men jag vet faktiskt inte om den hade blivit bättre med mer luft till vänster heller. Då hade jag velat "sett mera" men det kanske beror på mitt hästintresse och mitt sätt att betrakta dem?! Jag ska ta några till med mer luft runtomkring och ögonen utanför fokus så får jag se hur det blir =)

Tack för konstruktiv kritik!

BMJ
0

Nej, hästarna är inte inkopierade. Allt är original förutom lite "städning", nedtoning och färgkorrigering

Robert
0

#23, kul, lägg ut resultatet här sedan när du har provat andra vinklar. 

#24, du har fått en bra bild, ljuset verkar spela mig lite spratt. Troligtvis gör snön sitt till också.

Bra jobbat!

Robert

HH
0

Jag har en massa hästbilder, och här är en…

HH
0

och en till…

Eve
0

robert - tack så mycket :) Tanken bakom bilden var nog att få skärpa på hästen (men han ville inte stå still , haha)

Robert
0

HH, fina knivskarpa bilder, jag gillar den första - hästarna ser nästan ut att flyga ut ur bild.

Den andra bilden är bra, men bakgrunden är urjobbig. Jag tror att det hade blivit bättre om du hade tagit ett par steg till vänster, det ser ut om om det är en väg som leder bort mot något bättre än ett hus.

Hälsningar

Robert

Faxlin
0

Mina bilder blir inte bättre trots att jag försökt följa era råd. Kan det bero på att kameran är för dålig? Eller är jag bara en taskig fotograf ;-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Robert
0

#30, Vad är det för något som inte blir bra? Övning ger färdighet.

Robert

Staffan
0

Åsa, vad använder du för kamera?

// staffan

Faxlin
0

Jag har ingen proffs kamera precis. Traskade in på Power när min förra gick sönder. Bad dem hjälpa mig med en ny. Med orden (och cockerspaniel ögon): - Vill ha en kamera som är lätt att använda, bra bildkvalité, över 4 MP, ska kunna filma med den, och det ska vara ljud på filmen. Och så ska den vara billig!

Japp, gissa vad glad försäljaren blev på mig. Men det tog honom en halvtimmes funderande, letande och diskussioner med chefen så kom han med denna kamera till mig:
En hpphotosmart 935. 5.3 MP. 21*zoom.

Okej, Robert jag ska öva vidare.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Vet att kameran inte är någon värsting precis som jag skrev. Men är det så att den är så dålig att jag kan skylla lite på kameran. Eller är det mig det hänger på. Så det enda som hjälper är övning?

Audiatur et altera pars

BMJ
0

Åsa, du kan nog inte skylla på kameran. Möjligen på ljuset, vädret, humöret, motivet mm. Det finns mycket att skylla på men fotogafen har nog ändå störst betydelse. Att ta många bilder hjälper en att öva upp sitt bildseende. Man skall var kritisk till sina bilder. Titta noga på resultatet. Vad är bra? Mindre bra? Kompositionen, hur är den? Skulle jag tagit bilden från något anna håll? Flyttat motivet i bilden? osv. Har du något bildbehandlingsprogram, typ Photoshop så kan du ändra beskärning, kontrast, färg osv. Titta mycket på andras bilder. Om du ser någon som är bra. Analysera och förstå varför.

/Benny

Faxlin
0

#35 Taskigt, att jag inte ens kan skylla lite på kameran. Skrattande Trodde inte att en kamera under 2000:- skulle vara speciellt mycket att ha. Men där ser man.

Japp, jag försöker vara kritisk. Likadant lyssnar jag jätte mycket på alla råd ni ger både mig och andra. Fast många gånger tycker jag att bilden ni gett förbättringsförslag på är otroligt bra. Ser liksom inte de fel ni ser. Men skam den som ger sig. Kommer tillbringa några veckor med att knäppa en hel del. Sedan ska jag nog hitta någon att visa er för att få mer hjälp på vägen.

Tack allihopa!

Audiatur et altera pars

Robert
0

Åsa, den första kameran var en låda med bara ett hål i framkant. Proffs håller sig alltid uppdaterade och vet att tom deras bilder går att förbättra. Även de världens främsta fotografer springer på olika seminarier för att lära sig mer.

Hälsningar

Robert

SilverTail
0

här kommer en på min medryttar häst.. tycker den här är underbar..

Robert
0

#38, jag tycker att du har utnyttjat ljuset bra, då den kommer från sidan. Nu kan jag väldigt lite om hästar och med hjälp från Kiara så rättar hon mig med dom flesta termerna.

Det jag saknar är riktigt bra ögonkontakt, och spjuten som går in i hästen huvud från vänster är distraherande. Placeringen av huvudet skulle ha legat mer till höger i bild och mer luft till vänster.

Men jag kan tänka mig att det är svårt att ta riktigt bra bilder med en kompaktkamera (vilket jag tror att du har använt) här.

Snyggt av dig att lägga upp en bild på din medryttares häst här. Det är ett tecken på att du har kommit långt i din utveckling då du låter din bild bli kritiskt granskad av andra.

Hälsningar

Robert

reddie
0

Ingen hästbild men vad tycker ni om denna bild. Den är obehandlad. Något som kan förbättra den

CarCar
0

Jag tycker det är jättekul att ta kort när hästar hoppar, men det blir alltid suddigt. Jag är en total fotoamatör som inte vet någonting om inställningar osv. Jag har en Nikon Coolpix 2000. Det jag undrar är om det finns någon möjlighet att ta bra bilder på hoppande hästar med den, eller om man måste skaffa en ny? Skickar med en bild jag har tagitGlad

BMJ
0

#41. Börja med att sikta mitt på hindret och tryck ner avtryckaren till hälften. Då låser du autofokusen på det avståndet. När sen hästen hoppar så följ hästen med kameran. Kameran rör sig alltså i sidled med samma fart som hästen. Tryck ner avtryckaren fullt när hästen är mitt över hindret. Jag tror att kameran inte hinner fokusera då förmålet rör sig. Har du då låst autofokusen genom att halvvägs trycka ner knappen så bör det bli lättare att få det skarpt.

/Benny

CarCar
0

Tack för tipsetGlad Ska prova det nästa gång..

SilverTail
0

Hemlis  Var bara tvungen att lägga in bilden igen.. för jag har tagit bort lite störnade saker..

Norrskenet
0

På min kamera finns det ett sportläge, som dels fokuserar snabbt och knäpper med så låga slutartider som det går i rådande ljusförhållanden. Det brukar fungera bra för mig.

Sister_X
0

Här är en bild på en häst som bor i grannskapet. Tycker han är så vacker!! Vad tycker ni?

Robert
0

sister_X, onekligen - du har fått en smygtittarkänsla över bilden.

Robert

Faxlin
0

En bild på varmblodet

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Vad tycker ni om bilden här över? Har det blivit några framgångar? Vad behöver man tänka på här?

Audiatur et altera pars

Staffan
0

#49 (ÅsaF)

Jag tycker tre saker:

1. Att du lyckats bra med färgerna i bilden.

2. Att hinken stör, även fast den är rolig.

3. Att det är synd att du klistrat in bilden i tråden, så att det nu dyker upp en horisontell scrollist längst ned på sidan.

// staffan

Faxlin
0

#50 Staffan
Klistrat in bilden? Förstår inte vad du pratar om? SkrattandeOskyldig

Audiatur et altera pars

tearsofmemories
0

Åsa F

Jag tkr att du skulle haft en annan bakgrund när du knäppte kortet oså kanske att ponnyn kollat på dig lr åt nått annat håll?

Bifogar en bild ni kan kommentera!

laplander
0

Skicar en bild på dotterns shettis. Kommentera gärna.

Niklas
0

#33: Åsa, du skriver 21 x zoom. Förmodligen är det mesta av zomen digital zoom. Använd inte den är mitt råd. Det den digitala zoomen gör kan du göra själv i datorn.

En annan anledning att inte fotografera med maximal zoom är att du med mycket stor sannolikhet kommer att få suddiga bilder. Du kan helt enkelt inte hålla kameran still när du knäpper om du zoomar så mycket.

Ytterligare ett tips som har med skärpa att göra: Fotografera inte med displayen. Titta i sökaren i stället. När du håller kameran framför dig och tittar i displayen skakar du mer än om du håller kameran framför ögat. Jag vet inte om du använder displayen, men om …

Med ovanstående tips tror jag inte att du behöver få så många suddiga bilder.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

kristinah
0

Fina bilder tycker jag. Här kommer en bild som jag tog av en häst på Föglö, min en bekant har en ridskola så hon har rätt många hästar.

linnri
0

Lägger upp två bilder här, som ni gärna får kommentera.

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

linnri
0

Här är då den andra ..

elin
0

#57 vilken sötnos =)

/Elin

jojjehanna
0

Har just kommit hem efter att ha fotat massor av ridponnyer, har inte ens tittat på bilderna men blev väl 2-3 512-minneskort tror jag men en hel del bilder jag slänger, så blir det alltid. Fota mycket så blir kanske något bra… Finns en annan tråd som heter Hästar där jag har lagt i några av mina foton.

jojjehanna
0

Nu ska jag kommentera hästbilder, det gillar jag att göra:

#0 bilden ser lite suddig ut och har alldeles för rörig bakgrund och jag tycker det är lite jobbigt med ljusskillanderna, dvs skugga längst ned. Dessutom tråkigt att hästen äter, ingen kontakt med den. Sen tycker jag att just svartskimlar är svåra att få bra på kort, för stora färgskillnader. Dessutom är en del av hästen i starkare ljus än övriga (manken) vilket också stör lite.

jojjehanna
0

#2 jag tycker mig ha börjat se många hästtjejer som ska ta konstnärliga bilder på sin häst, dvs närbild på ögat. Dessa kan bli jättekonstnärliga men blir oftast inte så lyckade. Denna blev inte helt lyckad tycker jag, inte bara för att grimman stör utan man ser tydligt att hästen har mulen i marken och äter och absolut ingen ögonkontakt med dig.

jojjehanna
0

#3 fin häst, PRE? När du beskär bilden vinner den nog mycket på om du kan få bort elledningarna under mulen, går det?

jojjehanna
0

#4 tycker tyvärr inte den bilden är lyckad, mörk men en ljusblixt som stör och hästen har inte öronen helt framåtriktade. Ser ut som om han halvsover, dessutom är mulen nästan kapad, dvs för nära kanten. Tycker du skulle ha haft med lite mer av hästens hals också.

jojjehanna
0

#9 trist med tråden och skuggan av tråd + stolpe. Du kan inte gå in i hagen och fota för att slippa tråden? Synd att det är något vitt som stör i bakgrunden precis bakom huvudet. Annars en helt Ok bild!

jojjehanna
0

#13 tycker den bilden är kul och dels att bakgrunden är bra, ganska ren (att man inte får ha med natur är ett missförstånd men försök ha en ren bakgrund utan stolpar som sticker upp tex). Jag gillar vinkeln, den är tagen lite underifrån vilket gör att hästen ser ännu större ut och ryttaren mindre, tycker inte att de kapade hovarna gör så mycket på denna bild för då ser hästen ännu "längre" utm dvs större. Det är action i bilden! Häftig tycker jag!

jojjehanna
0

#16 Kul idé och du tänkte rätt men som sagt blev bilden oskarp och lite mörk vilket förstörde den. Tyvärr. Försök igen!

jojjehanna
0

#17 en lite tråkig hagbild då hästarna står och vilar på sina ben och ena hästen har inte öronen fram heller, den högras uppmäksamhet har du däremot. Dessutom är speciellt den vänstra rätt smutsig.

jojjehanna
0

#18 en fin bild, gör sig bra i svartvitt.

jojjehanna
0

#20 häftigt fartig bild, synd på texten.

jojjehanna
0

#26 gillar den udda vinkeln på mittenhästens hals. Här är ju en bild där staketet är ivägen men ändå inte stör så mycket som på en tidigare bild. Ren och fin runt hästarna också. Du har dessutom alla tre hästars uppmärksamhet!

jojjehanna
0

#27 Rollo är lite halvsovande ser man på ögat och öronen. Han skulle ha avrit mer vaken och haft öronen mer spetsade framåt. Dessutom blev halsen lite fult vinklad så den inte smickrar sig, dvs ser kort och tunn ut när man ser en bogen skymta, ger ingen god reklam om hästen exteriör. Skumt det där med att bogen skymtar för egentligen tycker jag det är med för lite av halsen. Huvudet ger då ett stort och lite klumpigt intryck. Bakgrunden kunde ha varit bättre.

jojjehanna
0

#44 tycker bilden blev bättre när du redigerat den. Lite synd att båda öronen inte är helt framåtriktade, det till höger på bild pekar lite mot ryttaren (?). Lite synd på skuggan på halsen också. Kunde ha varit mer luft till vänster om huvudet. Men en mysig bild på en mysig häst, förstår du är glad över dem båda.

jojjehanna
0

#41 fast jag tror att risken är att kameran är för dålig. Är det en sådan där som tar en stund att knäppa bilden sedan du tryckt in avtryckaren? Då kommer det nog att bli svårt att inte få suddiga bilder + att få bilden i rätt ögonblick.

jojjehanna
0

#46 en stämningsfull bild på en mysig häst. Sund bara att öronen inte är riktade framåt. Gör sig bra i svartvitt.

jojjehanna
0

#48 tycker bakgunden är rätt bra och mysig med frosten på träden etc men med mulen i hinken så förstörs bilden lite annat än om man inte vill ha den som en lite kul bild. Annars är hästen tydlig och syns bra på bilden.

jojjehanna
0

#52 när du fotar små ponnyer måste du ned på dera nivå! Nu är den tagen uppifrån och gör att ponnyns ben ser opropertioneligt korta ut. Fotar man shettisar brukar man få stå på huk/på knä (jag har faktiskt fått träningsvärk och skavda knän efter en hel dags fotande av shettisar). Söt ponny men kvinnan stör ju bilden + torkvindan i bakgrunden. Med bara ponnyn utan kvinnan och torkvindan + du ståendes på knä hade bilden varit mycket bättre.

jojjehanna
0

#55 häftig häst! En rätt fin bild, där är betesbilden bra, man kan ju inte alltid ta kort på hästar som tittar på en. Lite synd på tråden i högra hörnet, kanske går att redigera bort?

jojjehanna
0

#56 kul vinkel men kanske lite fel ljus på hästen och personen.

jojjehanna
0

#57 Den var klart häftigast hittills! Väldigt lyckat med den blå himlen utan moln. Toppen!

jojjehanna
0

En gång för flera år sen skrev jag en liten "Hästfotoskola" för de i stallet jag red. Den la jag på min hemsida och tänkte ta bort men fortfarande kan jag få folk som gillar den varpå jag låtot den ligga kvar. Jag är allas ingen expert och mina bilder är inga superbilder, speciellt inte när det gäller det tekniska. Men har någon nytta av min fotoskola så är det ju kul! Själv tar jag alldeles för många väldigt traditionella hästbilder på huvudet eller rakt från sidan, mest för att de bilderna är väldigt gångbara i de sammanhang de ska användas.

Här är fotoskolan: http://www.johannalagnevall.com/fotoskola/fotoskola.html

På min sida finns även massor av hästbilder som ni förstår.

linnri
0

# 79 - Tack för kommentaren! :)

jojjehanna
0

#81 Ingen orsak! Här kommer en häftig bild från idag.

Anna
0

Underbara bilder allihop nästan.

Lägger upp några själv när jag kommer hem, fotar mycket hästar och föl då jag älskar dom! ^^ Blir väl mest på min medryttarhäst och hennes nu knappt 3 veckor gamla stoföl.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Asagard
0

Men oj så underbara bilder ni har allihopa! Själv gillar jag skarpt de bilder som bara visar vissa detaljer av hästarna, tex mulen, ögat, mm.

Bara för det måste jag bifoga en bild själv på en "skrattande" häst. Flört

SarahPeace
0

:] min lilla ponny Skrållan<3 thiih

SarahPeace
0

Min Molly (,¨v¨,)

SarahPeace
0

Molly :P

SarahPeace
0

skrållan;]

SarahPeace
0

Skrållan BUSAR:-P

SarahPeace
0

Molly springer: P

Horsegirl
0

En minst 180 cm mankhöjds häst från ridlägret

Horsegirl
0

Min häst på rildägret (Abbi)

Horsegirl
0

Här är från gymkhana vm i göteborg

Anna
0

Älskade lilla Wilda dansar runt i hagen. (: <3

annaattlid.se

Anna
0

Stolt mamma, Wind of Fields (Windy). Älskar henne mest av allt !

annaattlid.se

basket_kajsa
0

tyckte denhär bilden var lite fin :D kommentera :) skrev text på för att ingen ska lägga upp den på någon sajt, ex stallet.se

basket_kajsa
0

en till..

Niklas
0

Den var lite rolig. Synd att inte fokus är på ögat.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

basket_kajsa
0

en till..

basket_kajsa
0

en till :)

basket_kajsa
0

en sista :D

Runsviks
0

Vilken härlig fjording… tänk att få köra in näsan i hans mule och han andas så varmt på en… fina foton.

emilia
0

woow numero 46 diggar jag starkt! :D här e mitt/mina bidrag till denna tråden :P

emilia
0

o en till. lite utbränt på de vita ställerna :/

_JonnaRoos_
0

Mina bilder:)

_JonnaRoos_
0

den finaste:) min hund!

divansson
0

Här är en på en av våra hästar.. :) synd bara att täcket var där.. men jaja, fin ändå..

Eve
0

Ett utlåtande på denna?

MiaMaria
0

Tycker att dom flesta har mkt vackra kort! Bra kämpat!

Skulle gärna få något utlåtande på några bilder jag har

Den här bilden är endast softad, inget mer

MiaMaria
0

Föl bild, tyvärr viftar den precis med svansen, orörd bild

MiaMaria
0

Fläckar

MiaMaria
0

Tyvärr inscanad bild, därav mindre bra kvalite, synd på bakgrunden

MiaMaria
0

Det kliar

MiaMaria
0

Helt orörd bild, hästen ser tyvärr inklistrad ut, varför? Synd på skuggan

MiaMaria
0

Och en sista bild, synd på skuggan och grimskaftet, annars ok bild tycker jag, vad tycker ni om mina bilder? Alla bilder utom #109 är orörda

[piraten90]
0

Det här bilden är på min medryttar häst korsnings ponny. Jag älskar den här bilden för den beskriver henne så bra

Anna
0

#116 bra uttryck. Synd att bakgrunden sluttar så pass mycket och att det är en röd pinne under hästens ganasch. Jag skulle även velat se hela öronen, annars bra.

MVH Anna

annaattlid.se

Linafoto
0

Här är en bild på en ponny som heter Nalle, tagen i sommras med min advent digitalkamera :)

Linafoto
0

Gillar den här bilden:) ganska suddig dock, zomen är inte precis världsklass ;S men men :)

Linus_sotis
0

föl bild

Linus_sotis
0

en till

Linus_sotis
0

och när den bara var 30 min förlåt att bilden e suddig men de var inte min kamera de var min pappas

Elina.
0

Hästöga

Scandi
0

mackans öga.. den är ej fixad.. hans öga är så!

Scandi
0

snygging

Scandi
0

mackan.. synd på grinskaften.. ngn som kan trolla bort dem?;)

Scandi
0

räcker ut tungan

Celia
0

#127 - He, he - den hästen har humor :)))

Scandi
0

orkar inte lägga in fler bilder men här är en film med rätt många bilder.. http://s121.photobucket.com/albums/o220/FridaHelgesson/?action=view¤t=Mackan_0001.flv

Wolftrust
0

122: Är det en digitalkamerA? Mina bilder jag fotar med MOBILEN får den kvalitén. xD

Linus_sotis
0

jag fotade med kamera och de var mörkt och min pappas kamera e inte digital

Tidsmaskin
0

Denna bild tog jag på ett ridläger förra sommaren.

Emelie-G
0

#132, Riktigt vacker bild! Vinkeln tycker jag gör att bilden känns lite dramatisk, positvt.

Bifogar en hästbild med lite komik i, utöver det tycker jag att färgerna är mysiga och att vinkeln är lite ovanlig men trevlig. Vill gärna höra både ris och ros om den. :)

divansson
0

#133 tycker den var Jättefin! :) som sagt, vackra färger och bra skärpa. snyggt att hästen såg glad ut och samtidigt gjorde så med munnen ;)  bra fångat!

Här är våran tvååring som har sett på ena andra hästen som är en Bråkmakare.. så han Mååste ju såklart pröva på själv såklart.. :P

Tiggros
0

Jag tycker nog hästar är lätast att fånga på bild =)

Tiggros
0

en till =) underbar häst !!! VILL HA!

jonasjo
0

Den här bilden tycker jag är fin på våran leasade shettis Sindy

LinneaG
0

Lite tips hur ja kan göra mina bättre..

Cevir
0

#132 Gillade verkligen din bild. Den var riktigt coolt fotad! :D
#133 Jätte fint häst :)

/ Sara & Casper

LinneaG
0

hades i somras

__iE
0

#138, försök få med hela hästen o inte ha så rörig bakgrund :)

divansson
0

Här är en på min ponny. Tog bilder på alla hästarna uppställda en dag. Vet att zoomen är lite konstig kanske, men jag gillar den endå. Han ser inte alltid så glad ut uppställd..Glad

Mysslan
0

Detta är det roligaste jag vet! Att fotografera djur, alltså. Har plåtat till många som vill föreviga sina bästa vänner. Vad tycker ni om min Dixie?

Martin
0

#143 En mycket ovanlig hästbild, den tilltalar mig. Lite mystiskt sådär. Jag tog mig friheten att leka lite med levels för att fåfram hästen bättre… men kanske var den bättre med mystiken, din bild gav ett "dimmigare" intryck.

mvh Martin

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.