Försök till modellfotografering. :)

Seerath, det är nog mest att iFokus har krånglat en massa idag och det har varit svårt att logga in. :) Jag gillar bilderna, men undrar vad hon har för rött på kinden? Bilden i #1 tycker jag nog bäst om!
Jag tycker att bakgrunden i #0 Är lite rörig för att vara ett porträtt, kanske kan du beskära den lite tightare?
#1 Gillar jag också bäst, men om din syster hade hoppat ner några trappsteg så hade du sluppit träden ovanför trappan som stör lite, kanske hade det varit bättre, kanske inte. Kanske skulle du förstärka kontrasterna lite också.
#2 Tycker jag har ett jättefint ljus och bakgrunden passar bra till hennes speciella utseende! Den ser liksom lite "häftig" ut med betongen. Kanske kunde du öka kontrasterna lite här också!
Bra jobbat, fina bilder
Varför har du valt att beskära alla bilder kvadratiskt eller i alla fall nästan kvadratiskt?
/Emma

#3 Det röda är ett målat mönster, jag gick igenom bilder och tyvärr så är håret ivägen på alla så kan tyvärr inte visa. :(

#4 Ska ge mig in på lite redigering och se vad jag kan få till. Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av att redigera men jag ska göra mitt bästa.
Jag håller med om att trappbilden hade blivit bättre om man sluppit det ovanför, fanns tyvärr inte så mycket trappa. :/
Jag var på besök och vi gav oss ut för att hitta nånstans att fota men det var ont om platser och min modell blev mer och mer frusen. Nackdelen med att fota på vintern i norrland. :)
Har inte tänkt så mycket alls på beskärningen, tog bara bort det onödiga runtom.

Robert…snyggt jobbat…men du får gärna berätta hur du gjorde.

#9 Var riktigt roligt att fota henne så jag ska nog ge mig på fler försök fast med bättre bakgrund. Hon ska hälsa på mig vid något tillfälle framöver så jag ska försöka mig på både utomhus- och inomhusfotografering och se vad det blir. :)
Det var en läcker bild! Jag ska prova mig fram lite och se vad jag kan få till.