systemkamera
Letar nu en systemkamera, ska helst inte kosta mer än 3000-3500. Säljaren ska vara seriös och kameran ska vara i ett bra skick!
Har knäppt mycket kort med min kompis kamera, en nikon D40 och gillar den skarpt!
Det ska följa med iallafall 1 objektiv, gärna minneskort. Även andra självklara saker såsom linskydd, sladdar så man kan föra över bilderna till datan m.m. Saker som gärna får följa med, men inte är krav är - kameraväska, fler objektiv t.ex. gärna "instruktionsböcker" och orginalkarton oxå.
Så om ni vet nån som säljer en nikon D40 eller en annan bra nybörjar-systemkamera, skriv gärna här eller skicka ett meddelande. :)
//victoria

D40 är ett utmärkt val som instegskamera, men hittar du någon annan du trivs bättre med för det priset så ta den. Ingen större skillnad på olika kameror inom samma prisklass.
Jag har en Nikon D40 och är super duper nöjd. En perfekt nybörjarkamera.
kitobjektivet som följer med (18-55mm 3.5-5.6?) är faktiskt jätte bra tycker jag. Så om du köper en sådan så blir du nog väldigt nöjd för det blev jag och min familj iallafall! :)
okej, ja det blir nog en sån.. dom flesta som har/har haft en sån pratar väldigt väl om den! :)
Okej :)
är det någon skillnad på en nikon D40 och en nikon D40x?

D40 har 6 mpx medans D40x har 10mpx.