Resultat av Foto utmaning #1
Tack för alla bidrag. Det finns en fantastisk talang bland medlemmarna. När jag valde temat så hoppades jag att vi skulle få se olika vinklar på ämnet och det var kul att se dom olika tolkningarna. En riktning var gamla förfallna grejor som tex. skyltar, lås, bänk och burk.
En annan var gamla men välbehållna saker som tex. en Cadillac, en oljelampa och ett ur.
Vi hade också en del mycket gamla objekt som tex. Månen, bronsåldershög, hällristningar, träd och vägskäl.
Byggnader var populärt med gårdar, kvarn, båthus, stuga, tält, kyrka och lusthus. En rolig vinkel var ett gammalt foto av får och ett vykort av en zebra.
Människor är alltid intressant och händerna samt farmor var mycket fina. (Cydonia, din bild är inte elak, en gammal farmor är gammal men inte mindre fin för det).
Nu till resultatet. Det var mycket svårt att välja mellan alla bra bidrag. Efter att ha spenderat en längre tid med att titta på dom var det tillslut tre stycken som stod ut för mig. Se nästa 3 inlägg.
Och på Första plats samt ny organisatör för FotoiFokus foto utmaning #2. Smedja av Zachs. Det här fotot tog tag i mig direkt. Det känns som ett gammalt rum som har varit tillslutet i många år och precis öppnats för första gången. Jag gillar ljuset som släpps in genom dörren och belyser dammet och dom gamla verktygen.
Tack igen för alla som ville vara med och jag ser fram emot nästa utmaning. Så låt oss veta nästa tema Zachs.

Vad glad jag blev
! Det kom som en överraskning så jag måste fundera lite på ett nytt ämne, så jag får återkomma under dagen.
Mingdie har helt rätt, smedjan har varit stängd i 40 år, tills vi reparerade den. Nu har vi smideskurser höst och vår.
#4 Intressant att den hade varit stängd i 40år. Det var precis så som det kändes när man såg fotot.
Eddie

Bra jobbat Zachs kanon bild du hittade. En självklart vinnare! Mvh/Mandrakonian.

*Gratulerar*

Grattis till vinnarna. Fotot av "Smedjan" gillade jag. Gammalt och orört som att tiden står stilla. //Kristin

Grattis alla vinnare…Smedjans kontrast var underbar…dessutom så luktar man ju nästan dammet..
Grattis & bra jobbat :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

grattis !!

Fint Jobbat :)

Grattis! Jepp, dammet kommer ut ur bild när jag tittar på den, kliar om näsan.
Robert

Grattis , fin bild! :D

Grattis till er alla,
Patrik

Grattis alla tre! :)
Tackar :)

Tack, för gratulationerna