Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 352 ggr
Lullan1
0

Min första bild här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är en ganska "nygammal" medlem på foto. Jag är här inne och kikar lite varje dag, men jag har aldrig lagt ut någon bild (tills nu).

Jag skulle vilja höra vad ni "proffs" tycker om den här bilden jag tog på min son i januari. Jag älskar bilden för jag tycker att jag lyckats fånga hans busiga blick. Vad tycker ni?

Niklas
0

Jag håller med dig. Ren och enkel bild. Ingen rörig bakgrund. Ingen rörig förgrund. Skärpa på rätt ställe. Bra ljus. Lite intressanta skuggor i ansiktet kunde kanske göra den ännu bättre (jag gissar att du har använt blixt på kameran).

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lullan1
0

Tack! Ja, jag har automatisk blixt på kameran och det var ganska sent på eftermiddagen och det hade börjat mörkna.

Med skuggor, menar du att jag kanske skulle ha stängt av den automatiska blixten och fotograferat utan?

Norrskenet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland har man inte så mycket val, när skymningen börjar att lägga sig, antingen en oskarp bild utan blixt eller en skarp med. Man kan försöka att justera kurvan i photoshop för att få en lite mer mättnad i bilden. Då syns det inte så mycket att man knäppt bilden med blixt.

Lullan1
0

Ja, vad bra det blev!

Celia
0

Lullan1 - jag tycker du ska bidra med fler bilder här :)

Lullan1
0

Tack Celia! Generad

KerstinP
0

Det är en jättefin bild. Ditt budskap har verkligen gått fram.

Robert
0

Lullan1, härlig ögonblicksbild, jag skulle nästan stått och väntat så jag fick med mer utav honom, kanske en min som säger rätt mycket.

Fortsätt gärna med att lägg ut fler bilder, förhoppningvis hjälper det dig att utvecklas som fotograf med den feedback du kan få här.

Hälsningar

Robert