Foto iFokus

Foto

Etikettmjukvara
Läst 1966 ggr
MonisN
0

Problem att öppna bilder från minneskort

Idag när jag skulle öppna bilder från mitt minneskort i DPP fick jag bara upp hälften av alla bilder, dessutom var programmet oerhört slött och svarade inte när man försökte öppna en speciell bild. Jag bytte kort för att testa om det var samma problem med andra kort, men problemet finns bara på ett kort.

Är det någon som råkat ut för samma sak, eller kan säga vad det är för fel och vad man gör åt det?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Inkanyezi
0

Det troliga är att det är något fel på kortet. Felet går antagligen bort när du formatierar, men datorn har svårt att läsa kortet som det ser ut nu.

Många gånger när det är så, kan det vara lättare att få ut bilderna om man kopplar upp kameran i stället för att använda minneskortläsaren, men det är viktigt att du formaterar om kortet, lågnivå, innan du använder det igen.

MonisN
0

Det konstiga är att jag hade uppe bilderna igår, och där var några bra jag gärna ville sparat. Men det verkar som dom får gå förlorade dåGråter

Inkanyezi
0

Om du kan se bilderna i kameran, så kan du antagligen föra över dem med sladd från kameran.

MonisN
0

Det gick att se dem i kameran, så det blev att leta fram sladden och rädda de viktigaste. Nu är kortet formaterat så jag hoppas det ska fungera utan problem.

#3 Tack så mycket för hjälpen:) Att jag inte använder sladden utan kortläsaren är bara lathet eftersom kameran oftast är på ett annat våningsplan än datorn. Lättare då att ta ur kortet.