Kluven man!
Han verkar vara lite schitzofren. Fast på ett positivt sätt.
Haha, rolig bild och man förstår nästan vad dom vill få fram för information på en gång. Antar att det är nått i stil med att dom ska samarbeta, kostymnissarna och motorsågs människor, alltså (vet inte vad trädfällar yrket heter?)
Jaqueline

Motorsågsmänniska, vilket jag är kallas för skogsarbetare. :)
På "min" tid använde man huvudsakligen motorsågen för manuell huggning. Och så körde man ut det huggna virket med häst eller traktor (Skotare) till närmaste väg där lastbilar kunde lasta virket för transport till såg eller massavedsfabrik.
Idag är skogsarbetaren utbildad både i manuellhuggning med motorsåg, att köra skotare och skördare. (Skördaren är en jättelik maskin som både fäller, kvistar och apterar (kapar stammen i de mest lönsamma ekonomiska utbytena)
I skördaren sitter det avancerade datorer som mäter och räknar ut längder själv….
Ofta skiftar skogsarbetarna mellan att köra skördaren, skotaren och att utföra manuell huggning med de träd som skördaren inte fixar. Så det blir ett rätt så omväxlande jobb. Och det är inte alls så tungt som på min tid….

Här kommer en skogshuggare 2005 års modell. Det var ju mycket att ta reda på efter stormen Gudrun.

#4,5
Ser härligt ut. Och Husqvarna kör han med ser jag. Det är det enda som gäller…:)
Kör han ut själv? Egen skog?

Ja CarlS, han kör ut själv numera från egen skog. Han köpte ny griplastare efter stormen Gudrun då var det lite lönt att äga en egen med så mycket stock som skulle ut.