Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 882 ggr
Hirit
0

Utsikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Här kommer ett kort som jag knäppte i söndags(8 januari)himmelen var så gott som molnfi och det var 17 till 18 minusgrader ute. Tyckte denna bild blev vacker,mycket tack vare den jordkällare som finns med på bilden.

Robert
0

hirit, jag tycker att bilden ser strålande ut. Vackert inramat både av nedre detaljer och träd. Jag tittar alltid på saker som kan förstärka en bild oavsett vem som har tagit den. I din bild har du ett modernt hus som bryter med den fina jordkällaren. Jag tror att en beskärning skulle löna sig, eller vad tror du?

Hälsningar

Robert

PS. Trevligt att du har börjat med att lägga upp bilder här!

Hirit
0

Tackar. Jag får vara glad att jag hittar avtryckaren på kameranSkrattandeköpte en digitalkamera höstas,så man får väl testa sig fram. Men att ta kort är roligt och då kan man kosta på sig att exprementera lita,t,ex,att beskära. Jag har testat att beskära bilden jag satte in,det kanske inte går att få till bättre.en fördel är att jag får bort den fula biten från vår tomt. Möjligtvis så hade jag kunnat ta med skidspåret/Skoterspåret. Huset med tillhörande jordkällare har varit en gammal bondgård.

Hursomhelst, så kan jag använda dem som julkort tillika som vanliga kort att skicka

Staffan
0

Du gjorde rätt som förevigade den där gnistrande vinterdagen hirit, vissa vintrar får man inte se en enda… :-/

Får man fråga vad du köpt för kamera?

// staffan

Robert
0

#2, det kommer säkert att bli ett uppskattat julkort. Lägg till en text i bilden. Bilden kan du sedan placera i ett 2-D kort.

Jag köpte på Tiimari billigt och fäste fotot med hjälp av fotoramar. Tanken var att mottagaren skulle sedan plocka ut kortet och placera det i ett fotoalbum. Klistrar du in kortet så blir det inte snyggt när du river ut det.

Hälsningar

Robert

AndersE
0

Bilden var fin redan i Proveniens, hirit! Flört

Det här med beskärning som Robert skriver om är rätt kul att leka med. Bilden kan bli helt annorlunda - ibland kan en liten beskärning göra stor skillnad. Ibland kan man i efterhand välja att fokusera på något annat än man gjorde då man tog bilden.

Jag lekte bara en anings med din bild…

bosse
0

Hirit, du får gärna ta lite fler "iskalla" foton. Det påminner om ett annat liv. /bosse

Hirit
0

Anders, nu blev kortet ännu vackrare,tackar så mycketGlad Jag är ju inte precis någon kameraexpert-men ag köpte en Nikon coolpix 5600 5.1pixlar. Använder uppladdningsbara batterier,min man tyckte det var bättre. Det finns ju andra batterier som kostar flera hundra och dom får man visst slänga sedan de är förbrukade om jag inte har helt fel.

Här kommer ett iskallt kort också,men allt det vackra är borta vid det här laget och snömängden är intet mycket att skryta med heller,trots att de vanliga vinteraktiviteterna går att genomföra. ca. 20 cm snö för oss är inte mycket,medans det kan vara mycket i andra delar av landet.Men jag är nöjd med mängden och det som ska ner kommer nog ner.

Var tvungen att beskära kortet på detta vis,annars hade grannens hus annat smått och gott kommit med.

AndersE
0

#7 Vackert!