Byblos by night.

bosse. Fina bilder med häftig effekt. Var det meningen eller var du bara lite skakig i händerna? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
#4 Det är antagligen åldern som gör att jag blir lite skakig på handen. Det blir så där med lång slutartid och utan stativ.

#8. Jo, jag vet hur det är. Jag har också en rad olika bilder som är likt dinna. Jag brukar lägga kameran mot någonting för att få den så stilla som möjligt. Det är extremt svårt att fotografera på kvällarna utan stativ. Tycker dock du har gjort ett bra jobb iaf. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#4 Det är antagligen åldern som gör att jag blir lite skakig på handen. Det blir så där med lång slutartid och utan stativ.
Jag tror det inte har att göra med ålder, ingen är Rocksteady med så långa slutartider. Jag är väldigt glad för mitt nya stativ. Men du har ändå lyckats med att ta intressanta bilder. Det ger mig en ide att kunna evt använda fast ljuskällor till att kanske skriva en text med. Det är bara ut och försöka, speciellt när det är mörkt hela tiden nu under vintern.
Hälsningar
Robert

#4 Om du inte har stativ så kan man pressa kameran mot en stolpe, husvägg, trädgren eller räcke. Det går ofta jättebra. Ibland blir det lite snett och vint men det är bara att rätta till i datorn i efterhand.
Just joking, skulle Marc svara. Jag tog en del foton innan jul på dekorationen i Compounden och anvande stöd, men ack så skakiga dom bilderna blev ändå. Så det måste vara åldern.