Manual Till Canon EOS 350D
Hej hej :) Jag är välldigt glad då jag ska få min första digitala systemkamera på söndag! :D Men det är så att dom som har köpt kameran har köpt den i Japan. Så manualen är på Japanska. Och Nu undrar jag om ni vet om man kan köpa En manual ¨någon annan stans på engelska eller kanske på svenska?

Det går bra att beställa från Canon Sverige. Kostar 250 el. 350:- minns inte så noga. Men det ska inte vara några problem i alla fall. Annars kan du kolla annonser på nätet. Folk brukar lägga ut beggade manualer ibland.

Okej tack :)
Jag köpte min Canon i torsdags, fick manualen på franska, italienska och tyska. >.<
#4 Jag köpte oxå en digitalkamera innan jul och fick oxå endast med manualer på franska, tyska och italienska. Jag kontaktade då företaget som sa att en engelskmanual skulle medfölja…Jag pratade lite med en bekant om detta och han jobbar som säljare, han sa att dom var tvunga att skicka med en svensk manual! För att få klarhet i detta har jag har nu varit i kontakt med min kommuns konsumentvägledare. Hon skriver såhär.
Hej
Enligt konsumentköplagen, § 16, ska en vara åtföljas av de anvisningar som behövs för dess montering, förvaring och skötsel. Om så inte sker är varan felaktig. Vilka anvisningar som behövs ska bedömas med utgångspunkt från konsumentens behov.
I ditt fall har säljaren möjlighet att avhjälpa felet genom att ge dig en bruksanvisning på svenska. Gör de inte det kan du häva köpet. Hälsningar Barbro Engelbrektsson konsumentvägledare
Så nu tänkte jag ringa och kräva en svenskmanual får vi se vad dom har att säga. Ska bli spännande att se vad dom säger.. hmm
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#5 Är företaget förlagt i Frankrike eller annat land kommer inte den lagen att gälla dock. Företaget är då inte bundet av svenska lagar…

Okej. tack för all hjälp. Men min kära pappa har fixat en nu :D
Även jag har köpt en Canon EOS 350D, och fick ingen svensk eller engelsk manual. Köpte den på nätet så det var väl inget.. Laddade ner den engelska.. Men skulle gärna vilja ha en svensk.. Har en jobbarkompis vars son jobbade på Canon och dom försökte fixa en svensk manual till mig men det fanns inte i deras datasystem
.. Så någon som har andra förslag?

Jag har hittat vart man kan köpa på svenska. Om du bor i stockholm så gå till Kocksgatan 1 på södermalm :)
#9 vad heter den butiken? Har dom någon internetsida..
Bor i Stockholms skärgård (tror jag det hör till, en del av). Så man är inte inne i stan så mkt.
#8 Samma här. Jag har laddat ner en engelsk, men skulle aldrig få för mig att printa ut den. Dessutom är det faktiskt mycket lättare med en svensk. :/