Foto iFokus

Foto

Etikett: makro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1233 ggr
Kareem
0

Bild tagen med 2olika objektiv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fruktansvärt nära bild tagen med 2olika objektiv, en 18-55mm och en 50mm

Inkanyezi
0

Det kan vara lite förvillande med din text. Jag antar att du har använt det ena objektivet (50 mm) som försättslins på din zoom, så att du får skärpa omkring 4 cm från änden av objektivet som du håller framför. Om man ställer brännvidden till längsta möjliga får man ungefär skala 1:1 då, men om man minskar brännvidden, så får man en kraftig vinjettering, samtidigt som man får med lite mer. Vinjetteringen syns rätt tydligt på den här bilden.

Här jag såg rubriken, väntade jag mig att finna två bilder tagna med olika objektiv, för att jämföra, inte en bild där man använder det ena som lins framför det andra.

HannaSjoberg
0

Jag tolkade också rubriken som att det var två olika bilder med två olika objektiv.

Men en häftig närbild var det!

Jojaton
0

Även jag misstolkade rubriken.

Men väldigt snygg bild, gillar färgerna, kompositionen och speciellt "spiralen" som blev i ögat, mycket snyggt :)

Johanna - Instagram

Kareem
0

hahaha, hemskt ledsen för missförståndet!

Deklol
0

håller inte med om att det är fruktansvärt nära :P nära, men inte i närheten av mycket nära x)

Kareem
0

hehe ahh, de var kanske lite att ta i där:P

EmelieJolly
0

hur kan man ta en bild med två olika sorters objektiv? :o

Inkanyezi
0

#7 Bilden är tagen med kitobjektivet genom ett normalobjektiv på 50 mm, som i det här fallet används som en försättslins.