Göteborg i skymning
Här är en (19 bilder i en) bild som jag tog ifrån Götaälvbron i Göteborg en kväll.
tanken var att ta en serie bilder och sedan föra dem samman för att få se hur mörkret kommer.
jag tänkte att det bara skulle ta några minuter efter solnedgången men det blev en härlig en och en halv timme i kylan.
det blir svårt att skriva vilken slutare m.m. jag hade eftersom det är ett gäng bilder i ett.
men jag gick ifrån:
Shutter speed-1/80 till 4sek
Aperture 3,5 till 4,5
ISO 100
Canon Eos 400d
Riktigt Cool bild/bilder.
Snyggt med den randiga effekten och hur färgerna går i skala.
Om jag skall anmärka på nått så är det hur du klippt ihop dem. På vissa ställen blir det hack.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Riktigt snygg och annorlunda bild. Om det det går att göra annorlunda med klippningen kan jag inte uttala mig om, men inbillar mig att det inte går att få det jämnt med så långa tider emellan bilderna. Vatten är ju i ständig rörelse. Jag gillar faktiskt ränderna som bildar en tidslinje.
Jag tänkte inte på vattnet eller molnen, utan mer på huden och hamnkanten och så. Men det kanske inte heller gick att göra annorlunda.
Gillar den skarpt
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se

Läckert. Den påminner mig om exponeringskartorna jag gjorde i mörkrummet för varje färgfilmrulle jag skulle kopiera bilder av.