Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1856 ggr
Robert
0

Pressrelease - Robert Hammar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till att börja med så vill jag tacka dig för din hjälp. Utan din hjälp så hade det varit svårt att få fram en bra hemsida, prislista och flyers. Stort tack!

Det här inlägget kanske uppfattas på två olika sätt, skryt eller idéuppslag. Nu hoppas jag att du uppfattar inlägget som en inspiration för dig och kanske ger det dig lite friska idéer om hur du kan komma igång som fotograf. Nu är jag inte igång än, så jag vet inte om den PR som jag försöker göra fungerar. Här nedan är en pressrelease jag har skickat till alla svenskspråkiga morgontidningar här i Finland.

Hej!  

Det här är fotografen Robert Hammar som skriver till dig som kommer med några spännande nyheter. Jag är ursprungligen från Sverige men numera bosatt i Vanda här i Finland sedan två år tillbaka. I samma veva som jag och familjen flyttade till Vanda så kom jag igång med fotografering. Nu i år så är min målsättning att komma igång som yrkesfotograf. 2007 börjar med några spännande aktiviteter som förhoppningsvis är av nyhetsvärde, se nedan.  

YLEX; fredag 12 januari   Finska radiostationen Ylex, Pekkanen Juuso, kommer att intervjua modellmamman Sanna Susi på Suomen Europe Fashion (www.sef.fi), en modell och mig. Inslaget kommer att handla om hur en ny blivande modell hjälps in i karriären som modell. Mer uppgifter om radioinslaget lämnas av Sanna, +358 44 0628656.  

Bröllopsmässa (Häämessut); 13-14 januari   Varje år anordnas en bröllopsmässa ute på Skatudden i Helsingfors arrangerad utav bröllopstidningen Mennän Naimisiin chefredaktör Liisa Silla. Liisa nås på telefon 050 555 1735. För mig blir det första gången som jag ställer ut på en bröllopsmässa här i Finland. I min monter, 113E, kommer jag hjälp utav två fotomodeller från SEF som kommer vara mina brudar. Och makeupartisten Susa Sjöblom tillika chefredaktör på Viber Magazine kommer assistera mig och se till att brudarna blir riktigt snygga innan jag kör igång med min fotograferingsshow.   På mässan kommer besökarna kunna ta del utav finska fotbollslandslagsspelaren Laura Östebergs Kalmaris och Nikos bröllop där jag var deras fotograf under dagen. Bilderna från bröllopet finns presenterade i ett handgjort bröllopsalbum i läder.  

Svenska Gillet firar 120 år, 10 februari   Svenska Gillet i Finland grundades 3:e februari 1887 i Helsingfors. I år blir det 120-års jubileum på Svenska ambassaden. Den svenska ambassadören Eva Walder-Brundin kommer att hedra Svenska Gillet med sin närvaro, liksom ordförandena i de nordiska broderföreningarna Norsk Forening och Dansk Klub samt även Åbo rikssvenska förenings ordförande.   Jag har kommit överens med Svenska Gillets ordförande Per Åkerlund (telefon 040-5066091) och klubbmästaren Staffan Dellringer (telefon 040-5441375) om att vara jubileumets fotograf. Kontakta gärna mig om du är intresserad utav bilder.  

Ideapark, bröllopsmässa 10-11 februari   Innan Svenska Gillets 120-års jubileum kommer jag vara uppe i Tammerfors på en bröllopsmässa. Sanna Susi på SEF håller i mässan i Ideapark. Det blir samma show och utställning för mig på Ideapark som på bröllopsmässan i Helsingfors, läs här ovan.  

Foto iFokus   iFokus är ett nätverk utav ett 50-tal olika sajter, och i nätverket hittar man Foto iFokus. Forumet Foto startades för 1½ år sedan och har idag växt till över 1 200 medlemmar. Jag driver sajten från Vanda och är sajtens värd. Alla nya som erfarna fotografer är välkomna till sajten med sina bilder och frågor. Redan idag har många svenskspråkiga finländare sökt sig till sajten. Staffan Hansson är grundare och vd för iFokus, +46 708442200.   Det är min förhoppning att något utav ovanstående intresserad dig och om du vill komma i kontakt med mig för mer information så når du mig per telefon +358 (0) 440 660810 eller via mail studio@roberthammar.com, vilket som passar dig bäst.  

Till sist, gör gärna ett besök på min hemsida www.roberthammar.com    

Mina bästa hälsningar  

Robert  

www.roberthammar.com www.foto.ifokus.se  
Robert Hammar Photographer - Fotograf
Sändebudsvägen 7A 15
01520 VANDA
Finland
Tel: +358 440 66 08 10  
studio@roberthammar.com
robert@ifokus.se

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plansch, Ideapark…

CarlXL
0

Förstår att du nu står i startgroparna för att börja tjäna de riktigt stora slantarna. När väl de stora köparna börjar känna till din existens får du kanske inte så mycket tid över för hög aktivitet i FotoiFokus? Önskar dig lycka till - det skall ju löna sig att jobba.

emmaa
0

Vad roligt! Hoppas att det är många som får upp ögonen för dig i och med detta. Glad

[mingdie]
0

Lycka till Robert. Hoppas det lossar för dig.

Eddie

Robert
0

Tack för lyckönskningarna!

Nu är det bara kunder som fattas :)

Radioshowen gick hur bra som helst, det blev en fotografering på engelska. Showen sänds nu på söndag klockan 16:30. Kanske kan locka lite trafik till min hemsida. Evt. skulle någon bild publiceras på Ylex's hemsida.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Montern är riggad ute på Skatudden här i Helsingfors och nu har jag två intensiva dagar framför mig. Två modeller kommer till montern, en makeupartist och jag som fotograf. En bröllopsplanerar håller till vid montern intill vår.

I vår monter så kommer vi ha en klädkod. Jag har tryckt upp tre olika t-shirts.

Brudarna kommer ha vit t-shirt med texten "Bride" på framsidan, och bak www.roberthammar.com.

Makeupen har en vit t-shirt med texten "I make up brides" - med samma webbadress på baksidan som brudarna.

På min t-shirt som är svart står det "I shoot brides".

Alla kommer ha svarta skor, svarta byxor med svarta bälten.

Och, det blir en tillställning, riktig show kommer vi bjuda på, med fotografering, glada tillrop och snygga brudar.

Välkomna, ni lär inte kunna missa oss!

Hälsningar

Robert

Robert
0

Jag är numera en stolt ny medlem till WPJA, Wedding Photojournalist Assocation.  Det är en hel del villkor som man måste uppfylla för att kunna bli en medlem WPJA.

_Hi Robert,

We are happy to announce that after having reviewed your web site and image portfolio, we agree you meet the WPJA membership requirements. Congratulations, we look forward to having you as a member._

_Welcome to the WPJA community!

David Roberts
WPJA
_

emmaa
0

#7 Skrattande Grattis! Vad betyder det att vara medlem där? (Förutom att man kan skryta om det) Flört

Niklas
0

Grattis Robert!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

Tack, emma och niklas!

Länk till de krav sammanslutningen har på fotografen.

Jag blir den första i Finland som ansluter mig till sällskapet. I Sverige är det bara fyra toppfotografer som är anslutna, och jag blir en i sällskapet utav de svenskpråkiga fotograferna.

För mig blir det ett betyg på att jag gör ett bra arbete och det blir som ett certifikat för brudparet.

Hälsningar

Robert

Elisabet
0

Grattis och lycka till!! Kul att det går så bra för dej.

Jag funderade på din flyer som du hade, kunde vara bra att ha den på finska också?

emmaa
0

#10 Oj det var ju inte dåligt! Trodde inte det var riktigt så svårt när du skrev att de hade "höga krav", då måste jag ju säga grattis igen!

Du ska verkligen vara stolt över dig själv och ditt arbete Glad

/Emma

SLAfoto
0

Grattis och lycka till i ditt fortsatta arbete.

//Stefan

jojjehanna
0

Grattis och fortsatt lycka till!

Danke
0

Kul! Keep up the good work! Grattis!!

moderskeppet
0

Lycka till! Framgång vore välförtjänt. Får jag tipsa dig om att ta en timme nån dag och läsa en grundbok i copywriting.  Du skriver inte dåligt men du skulle kunna vara lite mer slugt säljande.

Niklas
0

Jag kan rekommendera The copywriters handbook av Robert W. Bly. Visst, den är skriven av en amerikan, men mycket stämmer säkert här också.

En annan bra och läsvärd bok för den som skriver mycket, är The elements of style av William Strunk Jr. Den tror jag till och med finns som public domain på nätet.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

#16, 18 copywriter, tack för tipset. Det behövs nog trimmas med texter ibland. Jag var inte direkt uppvuxen med sinnet för att skriva. Kanske en enkel bok i ämnet är nog på sin plats.

Tack för feedbacken!

Robert

Robert
0

WPJA, har nu satt upp mig på deras lista.

listat här: http://www.wpja.com/wedding-photographers/international/europe/finland/

Att bli intagen till WPJA känns som ett bra betyg på de senaste tidens studier och praktik jag har gjort sedan jag började med fotografering för nu snart två år sedan.

Hälsningar

Robert

Robert
0

A3:or har kommit upp på Ideapark, Ideaparks hemsida är nu uppdaterad.

Till Ideapark hemsida.

Direkt till Ideaparks annons om bröllopsmässan.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Under veckan delades det ut ett reklamblad i Tammersforsområdet med annonsering om bröllopsmässan, med min webbadress publicerad - bra marknadsföring :). I samma veva som mässan hålls tävlingen Miss World Finland 2007.

Nu sticker jag till mässan och om du bor i närheten så hoppas jag få se dig där.

Hälsningar

Robert