Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 2404 ggr
qillan
0

Komprimeringsgrad 7?

Hej.

Jag undrar hur man komprimerar bilder till komprimeringsgrad 7, men samtidigt som jag vill behålla Metadata. Skulle va snällt om någon visste.

Tack på förhand

Metinia
0

Menar du när du har öppnat en fil i Photoshop och sedan sparar den i JPEG och ska välja kvalitet?

qillan
0

Jag har inte photoshop, kanske man behlver det för att det ska gå?

Inkanyezi
0

Det beror ju på hur programmet hanterar det, så det har att göra med vilket program du använder. Komprimeringsgraden har ingen inverkan på vilka Metadata som sparas, den gäller bara bilddata. Irfanview exempelvis kan spara Metadata, men man måste ha ibockat att programmet ska göra det.

Metinia
0

#2: Det finns nog många andra sätt att komprimera sina bilder, hade du något annat i baktanke? Annars så tycker jag egentligen inte att du ska komprimera dina bilder om du inte känner att du måste. Det är synd att förlora kvaliteten på dem…

Emo
0

#4 Det kan vara mycket viktigt att komprimera bilder. Det är inte alla som har snabbt bredband och en annan viktig sak är att man inte kan använda ordentligt komprimerade bilder i tryck. Då minskar risken för den sortens bildstölder.

Mina bilder tar jag i regel för att lägga ut dem på nätet och därför är komprimering mycket viktig.

Vill du se min sida om det? Den är för nybörjare och inte helt färdig, så adressen lämnas inte ut till alla.

Anpassa bilder till webben

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973