Vatten + glas = roligt!
Igår fotade jag lite vatten :)
Jag komponerade bilden såhär för annars skulle det bli tråkigare om jag hade hela glaset eftersom då tycker jag att bilden ej säger något.
När jag fotade använde jag min lampa på mitt rum och min blixt, alltså SB-400. Så då blev det bra ljus tycker jag!
När jag ser denna bild ser jag något som är vår/sommaraktigt och något som är roligt!
Min teknik var att använda en låda som var upp och ner, blått papper, glas, vatten och en assistent, haha!
Jag använde mitt Kitobjektibv, 18-55mm eftersom med den funkar min blixt till och att jag kan zooma med denna. Blixten använde jag eftersom jag ville att bilden skulle bli för mörk. Bilden är ej redigerad!!
Riktigt effektfullt måste jag säga. Är helt frälst vid sådana här bilder, de fångar verkligen min uppmärksamhet! Grym bild! 
Aha, okej! Tackar, jag tycker mest om den här utav alla jag tog så :)

Jättefin bild! Tycker det var så härlig färg o ljus i den.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tackar Tackar!
(bara ett tips till er, som ni kanske har sett har ju Geronim0 (visst äre så du heter?) han har ju skrivt ett inlägg hur man ska ge kritik på en bild och hur man ska skriva när man vill ha kritik. Kolla gärna det, det är det jag gjorde när jag skrev den långa texten här ovanför!)

#4 Jo det är Geronim0 jag heter. Rolf går,också bra. 
Kul att du uppmärksammat min artikel om bildkritik.
Till din bild. Jag gillar den kraftigt blå färgen, skärpan kunde varit bättre och jag hade gärna sett betydligt mera skvätt, eller att du gått närmare vattenytan i glaset där det händer intressanta saker.
Sammantaget ett gott försök som enligt mitt tycke inte når riktigt ända fram.
Det jag fastnar för är just vattenytan i glaset, där händer det grejer!
#5 Okej! Jag tycker ju att alla ska tänka på det eftersom ni vill att vi ska göra det så det är bra att starta en sån "tränd" att alla kommer göra det och då blir det mycket roligare att ge och få kritik!
Tackar :) jag hade på fullt zoom där, alltså 55mm men det gick komma närme för då skulle det skvätta vatten på kameran och jag vet ej hur jag ska kunna göra så att det ej kommer vatten dit
#4 jag ser inga problem i att uttrycka sitt tycke om en bild även om det inte alltid innefattar kritik.
Jag tycker det blev en riktigt effektfull bild men jag kunde inte undgå att slutartiden och fokusen kanske kunde vara bättre. Men jag älskade verkligen bilden.
#8 Tackar! Hur menar du med slutartiden, jag vet förstås vad det är men ska jag ha "segare" eller snabbare? haha.
#9 Om du har en snabbare slutartid så kan du få med även pytte små vattendroppar och du får utformingen av vattnet skarpare, där hör ju fokusen till också.
Kort slutartid ser ut så här.
Lång slutartid ser ut så här.
Bilden är bra men kan bli bättre med kortare slutartid, bättre fokus och som de andra säger, mer stänk. =)
#10 okej, tackar :)

Något man kan göra är ju att fota i ett mörkt rum , med stativ , lång slutartid och manuell fokus samt en "lös" blixt . På så sätt blir det ju ingen bild förrens du blixtrar till samtidigt som du blaskar till i vattnet .
Jag är säkert dålig på att förklara , men jag hoppas du förstår hur jag menar och skickar med en länk på min pojkväns bilder där han gör på detta sätt :)
KA-FOTO.se , bilderna finns under kategorin "High-Speed" .
Aha, tack för tipset :)