Resultat Fotoutmaning #3
Hela 43 bidrag kom in till veckans fotoutmaning och kvalitén över bilderna var mycket hög. Så det var inte en lätt uppgift att välja ut vinnarna. Jag lät bilderna rulla runt i ett bildspel några varv och valde då ut tolv som gick till final: Dessa var emmaa, anne, junglebum, mandrakronian, runsviks, kerstinP, sussimussan, lakrits, hannapanna, mingdie, ElinSa och StuteriSolo.
Det var svårt att ta ut tre bilder så jag tog ut fem. Först tre stycken som fick tredjepris och det var bilderna Ella fotograferad av emmaa som visar upp en riktig solstrålemin och light-of-forgivness av mandrakronian där lugnet och ljuset verkligen skulpterar fram bilden och Anne´s kattbild 2915… där jag gillar ljuset i pälsen och färgskalan

Grattis Kristin, jättefin bild!
Grattis Runsviks. Fantastiskt fin bild. Bra val.
Tack också till Norrskenet för ett bra jobb med bildvalet.
Eddie

Jaaa, den är jättevacker och får mig att tänka på små troll och annat som kan smyga omkring där i dimman ;) Mystisk och bindande, nästan magisk!
Stort GRATTIS till ettan och alla andra på prispallen!

Grattis kristin!
Härligt jobbat av alla som deltog.
Hälsningar
Robert

Jag tycker att fler skulle ladda hem bilderna i tävlingen i en mapp och låta bildspelet gå och göra en bedömning vad man tycker är bra med bilderna ifråga. Ibland kan den vara bra tekniskt bra, andra gånger framkallar den en speciell känsla, som StuteriSolos bild. Att försöka komma fram till vad som "gör" en bild utvecklar ens förmåga att själv ta bra bilder. Robert har ju poängterat många gånger att man genom att titta på många bilder själv lär sig hur en bra bild är komponerad.
Ibland kan jag dock resignera lite när jag tittar på bilder av "proffs" , de kan vara så fulländade att jag själv inte kommer i närheten av att ta en sådan bild. Däremot när jag tittar på bilder tagna av oss amatörer kan jag komma på saker som jag skulle gjort annorlunda och kanske fått en bätte bild. Jag tror att ibland kan man lära sig mer av en sådan bild. Dessutom tycker jag att "våra" diskussioner om bilder i detta forum kan vara mycket givande. Framförallt ser man att smaken är väldigt olika.
/Kenneth
Grattis ! Och hoppas du hittar på ett nytt roligt tema snart!

Vilken glad överraskning tack, tack… nu ska jag fundera ut något passande tema. 
Återkommer i eftermiddag. //Krisitn
Åh, jättegrattis till Runsviks! Och vad glad jag blev för att få vara med på ett hörn. :)

Ops! glömde helt bort
Varmt GRATTIS till er andra. För mig fanns det många favoriter bland bidragen. //Kristin
Tack tack tack för andra platsen! 
Det var jätteroligt.
Måste få berömma alla er andra också. Så många fina bilder!!

Grattis alla som var med och tävlade..kul med de här tävlingarna tycker jag..
Rätt bild vann absolut :)
Grattis allihopa!
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Rolig tävling.
Fina bilder.
Grattis till er på prispallen!!
Som sagt väldigt många bra bilder, är imponerad över kvaliteten. Grattis ni som blev utvalda, och ett mycket bra jobb av Norrskenet som lyckades bra med att välja ut bilderna.
Bra val av tema för omg 4 också. Jag har redan motivet klart, vet precis hur jag vill ha fotot. Nu hoppas jag på en kall helg så jag får möjlighet att ta fotot 
mvh Martin