Kritik Hundvalpar
Oj oj oj vilka söta små valpar
Ladda gärna upp originalet då är det lättare att se hur du har lyckats.

Jag tror inte riktigt på redigering i bildbehandlingsprogram för att få en bild att se ut som en teckning, men visst går det. Här blir det snarare effekten av ett illa behandlat fotografi. Om man kalkerar av bilden med penna tror jag att det går att få ett fint resultat, men det är så klart en hel del jobb. Det som är typiskt för en teckning kommer inte fram här, och några saker som kan hända när man behandlar bilder i datorn är ganska tydliga och missprydande, som halo-effekten kring hundarnas huvuden.
#3 Håller med dej. Men det är spännande att exprementera lite. Jag har elements 6. Använder knappt programmet och kände att jag ville testa det. Kul att få lite proffsiga råd.
Finns det fler tips

I stället för filter kan man använda sig av roliga penslar ( finns massor gratis på nätet ) och olika texturer fär att få en bild att se tecknad eller målad ut. Jag lånade din bild om du ursäktar och använde bland annat klonverktyget för textur och lite olika penslar. Lite olika canvas-texturer kom också till nytta. ( jag tar genast ned bilden om du vill, tänkte bara visa hur det kan bli, nu när vi har en förlaga )
Är lite osäker på vilka verktyg som finns i Elements 6 dock.
En anna metod är att använda Smudge verktyget ( Smeta Ut ). Här är en länk till en sida om sånt … SMUDGE
Tack #5 Om du ursäktar så blev väl bilden lite sisådär hmmm.
Men länken var väldigt intressant. Och då kommer ju det där med engelskan. Men jag ska prova.
Jag har provat med textur på hundbilden , men den blev rätt grov.

#7 Den blev ju kanon bra
Får jag behålla den?

Hehe, givetvis:) det är ju din bild
Vad använde du för program? Det var precis det här jag var ute efter.

#11 Men det är ju helt underbart. Det blir ju jätte fint.
Det här programet måste jag bara prova. Tack för informationen
Och dom fina bilderna