Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 843 ggr
j114
0

Hund i snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick min nya kamera i går (Nikon D70s) och var ute på hundpromenad för att göra första tessten! Vill inte tala om vad jag tycker om bilden fören jag har hört lite åsikter =)

Robert
0

Bra skärpa, något för nära, nu blir huvudet onormalt stor. Blixten skulle du kunna tona ned något, den känns rätt dominerande nu.

Hälsningar

Robert

Banio
0

Skulle nästan kunna vara vår hund… Jag har dessutom ett avsiktligt kort där han har stort huvud - ligger i tråden förkärlek för hundbilder, nr 143 eller nåt…

j114
0

#1 Ok, måste lära mig det där med blixten. Jag håller med om att huvudet ser stort ut nu när du säger det. Är så bra när andra påpekar för det är mycket man inte tänker på själv.

#2 Ja dom är ganska lika faktiskt :) Border collie?

Skälv tycker jag att bilden hade något konstigt ljus (blixten) och att snöflingorna i hans päls är väldigt charmiga!

Banio
0

Faktiskt blandis, BC-dalmatiner, men den är väldigt typiskt BC. Din då? Tycker för övrigt inte att huvudet ser så extremt stort ut utan tycker det är en bra bild.

j114
0

spännande blandning! Min är renrasig, men ej godkända föräldrar. Tack så mycket

/Jaqueline

Banio
0

Fö tack för din kommentar. Jag har inte fotat med blixt, utan det är naturljus. Han ligger i halvskugga som jag lättat upp i PS och dessutom tagit bort brus för jag gick upp på ISO800 för att slippa blixt. Det har nog blivit lite "slätt" i den här bilden kanske.

j114
0

Oj, förlåt att jag var otydlig, men jag menade min egen bild!

Cevir
0

Klämmer också in en hund i snön här ;P
/Sara

/ Sara & Casper

Linafoto
0

#0 Söt hund. TYcker om att det har fastnat snöflingor i hundens päls. Men som sagt bilxten dominerade lite för mkt, men svarta djur är ju ganska svåra att fota med blixt.