Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 891 ggr
Robert
0

Fototips - husdjur

Här hittar du tips på hur du tar bättre bilder på dina husdjur.

Läs mer här!

Hälsningar

Robert

Pia
0

Jättebra, får jag sno den till kattsajten…?!:)

Robert
0

Pia, det går bra. Och du kan alltid länka hit ;)

Robert

bjorsa
0

Bra tips ,skall studeras ifall man nu får för sig att fota nån råtta eller så Flört

mvh/bjorsa

Pia
0

Så där, nu har jag länkat hit:)

Och så måste jag bara passa på att flagga lite för en otroligt vacker hemsida med massor av sagolika kattfoton, nämligen den tyska Tigers Deluxe. Kolla in där och njuuuut av alla sötnosar:) Åh det är så fyllt av underbara kattbilder, men en av mina favoriter är smutsig liten kattass. Visst är allt så väldigt, väldigt snyggt gjort, inte sant??

Robert
0

Det var trevliga bilder Rath hade.

Hälsningar

Robert

Saber
0

Bra länk!

Citron
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Robert!
Försökte mig på detta igår. Umgicks med en katt hela dagen och började förstå hur man skulle gå till väga för att få den att sitta stil, men ändå se någotlunda busig ut. Plötsliga rörelser var någonting den ofta gjorde villket gjorde det väldigt svårt att fotografera henne. Fick dock några bra fotografier. :)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Citron
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här har vi den i färg. Har ökat mättnaden i photoshop på denna bild.

Robert
0

#7,8 bra skärpa, men rörig bakgrund. Till nästa gång eller om du har katten i närheten så kan jag ge dig följande tips.

- Sätt katten i en korg eller i en låda. Då är den på plats.

- Ha någon leksak eller liten matbit i ett snöre som du hänger över en bordskant. Låt en medhjälpare dra i snöret så att föremålet hamnar på bordet. Meningen är att katten ska först se (1) föremålet, ställa sig på bakbena (2) för att nå det, sedan hoppa upp på bordet för att ta det (3). Det blir 3 bilder för dig i olika situationer.

Hälsningar

Robert

Älskar_hästar
0

Varför skulle det just vara på engelska? :/ Kan inte nån förklara lite för mig på svenska istället? :)

Faxlin
0

Ja, svenska hade varit bra. Men jag läste och förstod nog det mesta. Jag är bara lite deppad över att det inte blir så lätt på just iller. Kanske därför de flesta kort blir på illrar i knä på någon eller illrar som sover. Då är de ju något så när stilla i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars