OT: Mycket omedvetna
Skulle vilja att fler uppmärksammar denna sajt då otroligt många är omedvetna om denna sjukdom och hur man ska hantera personer med sjukdomen samt under anfall.
Många kopplar personer med denna sjukdom till CP-skadade människor. Vilket jag och många andra som har/haft eller kommit i kontakt med människor med denna sjukdom tycker är otroligt kränkande både mot dem som har sjukdomen och dem som har någon form av CP-skada.
Många bemöter dessutom människor, som dem vet har sjukdomen, mycket avtagande i vissa fall. Man har dessutom svårare att få jobb pga att många är så otroligt okunniga om denna sjukdom och att dem är rädda.
Att människor är rädda beror på okunskap om sjukdomen.
Så jag uppmuntrar er alla att besöka denna sajt för att utveckla den, ställ frågor kring sjukdomen och läs om den.
Lär er någonting kring denna sjukdom så slipper fler människor bli missförstådda och undervärderade pga
okunskap!
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Finns det verkligen som anser att nervceller i hjärnan som får urladdningar (vilket resulterar i ofrivilliga attacker av kramp) liknas vid en spastisk cerebral pares? Aldrig ens hört något liknande, därav är jag väldigt förvånad över denna "annons" uttryckande.
#1 Hur menar du? Blev ganska förvirrad över texten av någon anledning =S
Jag menar är detta ett vanligt problem att folk förknippar med epilepsi med Cerebral Pares (Dvs CP) skador? Jag har ALDRIG ens hört att någon ens trott det i hela mitt liv - varken irl eller online.
#3 Det är väl så att dom flesta har väldigt liten kunskap av epilepsi och vet inte hur dom skall hantera personer som får ett anfall. Jag kan mycket väl tänka mig att det finns många som inte vet skillnaden mellan CP och epilepsi.
Här är en grupp människor med ett handikapp som vill upplysa så jag ser inte problemet med detta. Att DU aldrig har hört att någon inte ser skillnaden betyder inte att det inte är så.
#3 Jag blev kallad CP väldigt mycket när jag hade epilepsi.
Det beror på okunskap som #4 påpekar också.
Därför vill jag upplysa om denna sajt då man kan fråga, läsa och få sig ett inblick och en bredare kunskap om sjukdomen.