Självporträtt
Testade ett självporträtt med självutlösaren hemma :) Rätt mycket redigering i photoshop, klonat bort saker som var störande, gjort den svartvit och fixat lite med ljuseffekter!
Utrustning
Canon eos 450D
Reflexskärm 80 cm silver
Canon 50 mm F/1.8
UV filter
All kritik jag kan få tas emot med glädje!
//Peter Stahre

Nu är inte kritik av porträtt min starka sida. Just detta porträtt har jag dock lite tankar kring. I #0 finns störande elemnt vilket gör att bild #1 känns bättre. Du har gjort en fin och stämningsfull bild som är ganska tidlös. Mijön som du har valt är charmig och bidrar till den lite tidlösa stilen.
Detta är ett fint porträtt som gärna kan hängas på väggen!
/Désirée

Tack så mycket DesK, när du nämner störande element - då syftar du på lens flaren ?
//Peter Stahre
Japp jag menar de ljusare runda cirklarna som finns i bilden.
Glömde säga ovan att det också hade varit intressant att se bilden i färg.
/Désirée

Håller helt med dig att mycket av känslan försvinner i bilden när den är i färg. Som jämförelsematerial är det dock bra med både en svart vit och en färgbild.
/Désirée

Helt korrekt !
//Peter Stahre

Ett fint porträtt. Det känns därempoot som om det utanför fönstret har mörkats ner på ett konstigt sätt som dämpar kontrasterna, som o man dragit ned ljusheten bara istället för tex bara mellandagrarna.

Jo de har mörkats ner eftersom jag använt mig av omni light effect i filter menyn, husen utanför tog för mycket uppmärksamhet ifrån personen i bilden.
//Peter Stahre
Svartvitt gör susen i den här bilden helt klaart, tycker du har verkligen har fått me allt i denna bilden, riktigt fint!
Sen annan sak:P, hur får man bort Lens flaren? asså finns det något magiskt program för detta eller är det att spendera extremt många långa timmar framför photoshop och clona bort?:D
//Kareem

Kareem - Lens flaren var faktist inlagd av mig från början med hjälp av ett filter! Kände att den störde och laddade upp en utan därefter, så inget klonande här inte haha :) Däremot har jag klonat bort en termometer och en störande "gardin grej" i bilden. Tack för att du gillar bilden föressten!
Allt gott
//Peter Stahre