Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 943 ggr
Staffan
0

Bästa bilderna 2005

Under länken nedan hittar ni de 24 bilder som TIME Magazine har valt ut till de bästa under 2005. Det finns också möjlighet att rösta på den bild som man själv tycker är bäst för att vara med och utse vinnaren.

>> Länk till bilderna… 

Mvh // Staffan

ps. Har ni någon kommentar till den bild som leder nu?

Robert
0

Ledande bidrag tyckte jag hade ett par som var för mycket till vänster i bild, men så såg jag bakgrunden så kändes det mycket bättre med kompositionen.

Mycket elände bland bilderna. Är det något krav att inte visa glädje i bild?

Robert

Citron
0

Mycket starka bilder som verkligen får en att bli blöt om kinderna. Hade jag varit domare så hade jag röstat på en bild med glädje och massor utav färger i. Allting ska vara trisst, grått och sorligt nu för tiden. Alla bilder var självklart otroligt vackra.

Jag la min röst på "Burial Ground" eftersom jag tycker den var så väldigt enkel men ändå visar så otroligt mycket. Döda barn är dock ingenting jag vill se mer utav.

"Heading home" är den som leder nu enligt de uppgifter jag fick. Men jag gillar den absolut inte. För det första ser det ut som folken i fönster-gluggarna är inklippta. För det andra tycker jag man skulle se mer utav kistan. Så tror jag den leder för att det var bilden som mest hyllar det väldigt patriotiska landet USA, och TIME är väl en tidning riktat åt det Amerikanska folket?

- Jim Johansson

Ariya_IGI
0

Swept away är bäst.

Den är perfekt med pojken som sitter lugnt och prydligt, den övergivna vägen och den tomma himelen.

Staffan
0

Lustigt, Swept away lade jag också min röst på.
Det var vi dock ganska ensamma om verkar det som…

// staffan

ERIR
0

Var bildtemat dramatik och elände? Konstigt att det inte fanns just några positiva motiv.

Oskar
0

Fire and Water fick min röst. Kanske inte den som var mest gripande men rent estetiskt gillade jag den. För egentligen borde man ha två kategorier…vackraste bild och mest gripande bild…

Oskar

Pia
0

Jag håller med #6 om Fire and Water. Vackert i allt sitt egentliga elände…

BMJ
0

Jag håller med. Elände var temat 2005. Men det är väl så att bilder på elände/sorg/smärta osv engagerar oss mer än lyckliga bilder.