Återskapa dina bilder
Jag fann ingen riktigt enkel guide här på foto.ifokus, så jag skrev ett inlägg om det istället. Det händer att fotografer blir tvingade att radera sina bilder, se exemplet i tunnebanan där två civilpoliser ställde ultimatum polisstation eller radera bilder.
Om så är fallet ska man veta att data som inte är överskriven finns kvar.
Och ja, jag har inte glömt guiden med hur man gör Timelapse, men det är tidskrävande.
Jag kan tillägga att om ditt windows kraschar och du inte har någon backup eller någon annan hårddisk med operativsystem installerat kan du när du sedan installerat om windows använda något som heter "Get Data Back" fär NTFS eller FAT32. Har du tur har inte operativsystemet tatt dina bilders plats på disken och du kan återställa dom. Detta har räddat mitt skinn en gång.
Som #0 säger, sålänge utrymmet inte skrivs över av annan information finns den kvar. När väl annan information tagit platsen är det mer eller mindre omöjligt att få tillbaka informationen.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Tack för värdefull info. Jag hoppas jag slipper använda de här råden, men man vet ju aldrig så, jag har bokmärkt tråden för säkerhets skull.
Förefaller jäkligt bra att ha. Tackar för den guiden.
HH