Foto utmaning #3
Eftersom vi går mot ljusare tider så har jag bestämt att nästa fototema skall vara Solstråle/Solljus . Så leta i era gömmor eller gå ut i den eventuella vårsolen och skapa. Om en vecka så utser jag vinnaren
Lycka till!

Klistra in reglerna också..
Regler.
Posta ett foto som ni tycker representerar temat. Max storlek är 800x600 pix.
Lägg gärna till information om var, när och hur.
Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".
Roligt tema också..
Jättekul tema. Skall bli roligt att komma upp med något. Jag tänkte att för varje ny utamning bör vi nog lägga med temana (skriver man så?) så att vi inte upprepar dom.
Tema. Något gammalt, Något nytt och Solstråle/Solljus.
Eddie

Ja och länkar till de om man är nyfiken på bilderna..

emmaa det där är ingen solstråle det är ett yrväder….fin bild

Här kommer mitt bidrag till temat solljus/solstråle.
MVH Anna Attlid
(tyvär försämrades kvaliteten när jag laddade upp bilden..)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#8 - Wow där skulle jag vilja vara! Lite synd med vingen/kroppen eller vad det är?
Här är noll procent synlig sol idag och jag har inga solstrålar som leker här, så det blir ingen bild från mig…
Min, eller rättare min hustrus, dator med photoshop har dött och lär inte kunna upplivas under denna tävlingsstid så jag kan tyvärr inte vara med. Jag önskar dock alla tävlande lycka till. Måste säga att flera bilder i de två tidigare tävlingarna varit riktigt bra och därför gissar jag att så blir fallet även denna gång.
mvh/gurin

puttar

#20 och 22… vilka bilder!
Ska leta lite till så återkommer jag med mitt bidrag.
/ Patrik

Här kommer mitt bidrag. Plåtat i mitten av januari. Har labbat lite i Photoshop men inte så extremt - lite färg, lite brus, lite exponering (fotar i RAW) för att få fram en silhuett - annars är det faktiskt taget på eftermiddagen, precis när solen började sjunka bakom träden . Men det blev mera dramatiskt såhär…

Hmm, vet inte om den här bilden passar, men jag ser i alla fall solen i isen/snön på bilden.
Ni får själva bedömma det!!
Bilden är tagen i lördags den 27. Var ute och tog lite kort och så hittade jag snön/isen där solen sken igenom lite grann.
Så målet var väl och ta bild på isen i macro format och så försöka fånga upp solen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#31 bra fångat, och en fågel fick du med också… (eller ett andhuvud i alla fall)…
mvh Martin

Eller en glad delfin som följer en sjöorm ;) En vacker bild med utrymme för fantasin.
*putt* :)

#35: Oj! Bäst hittills tycker jag… Snyggt :)

#32-33: se jäklar det hade jag inte ens tänkt på. Var tvungen och kolla var sjutton ni såg en fågel. hihi.
Kul att ni gillade bilden.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#42 Jag har sagt det förut och jag säger det igen - helt otroligt snygg bild :)

Tack #43… men nu längtar jag efter vårsolen.//Kristin

#46 kanon bild

Mandrakonian,, Det där med ett kyrkfönster var ju min ide.. 
Hade tänkt att göra samma sak tills jag såg din bild. 

#45 - jättebra, och vilken fin gammal stol!
#48 - den här gillar jag. Älskar det gröna gräset!

#49 den som blundar förlorar :-), fast du kan juh alltid fota i kyrkan vet du 

Här är mitt bidrag:
Jag och min kompis Hilda (Glitterlim här på foto i fokus) Bestämde oss för att sticka ut och fota idag. Vi var lite små sura över att det var så trist väder med all snö som töar bort. Och dessutom hade solen stuckit iväg x| Men sedan efter en halvtimme kom solen och sken över hildas rygg. En solstråle på en av mina bästa solstrålar <3

#6 - otroligt härlig bild på katten :D
#57 Härlig bild. Ett plus med änderna i vattnet. Ännu större plus för den som flaxar med vingarna :)
#59 Gud vad söt :)
Otroligt många fina foton, blir inte lätt för arrangören att kora en vinnare denna omgången!
mvh Martin
*uppupp* n___n

Här kommer mitt bidrag på två solstrålar lekandes i hängmattan en solig dag i somras.

Puff upp

Ikväll vid 10-tiden skall jag utse vinnarna så nu är det bara tolv timmar kvar.
#60 Tackar åt lilla Nèa! ;)