Foto iFokus

Foto

Etikettart-och-abstrakt-ej-kritik
Läst 3387 ggr
SilverTail
0

Motorväg i skymmning..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade att leka lite med slutartiden.. Detta är nytt för mig men tyckte jag fick till det ganska bra  :)

Ser väldigt fräckt ut tycker jag..

SilverTail
0

På denna bilden är det en buss som körde från mig så därför blev det bromsljus högre upp..  :)

SilverTail
0

här tog jag rakt ner på vägen, i mitten ser man vägstrecket och det kom der en bil i varje körfält..

MartinO
0

Man lär sig mycket av att leka och testa. Du har fått till det bra men strålkastarna uppe till vänster i bild har blivit utfrätta med den långa exponeringstiden. Ett tonat ND-filter med roterbar hållare från tex Cokin hade nog kunnat lösa problemet.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Inkanyezi
0

#3 När man tar med så här lång slutartid behöver man inget tonat filter för att dämpa starka lampor som de uppe i hörnet. Man kan låna mörkrumstekniken och pjatta eller bara skugga med handen under en del av exponeringen. Det är så klart inte alldeles lätt rent praktiskt, eftersom man inte ser bilden under exponeringen, men vid lång exponeringstid kan man skugga med mössan.

SilverTail
0

Ok tack för tipset :)

Annars  kan man bara flytta sig till en annan bro där det inte finn en sådan strålkastar från ett företag..  ;)