Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 549 ggr
Linafoto
0

Hjälp med Hemsida

Hej, om det är någon som är bra på html och liknande så får ni gärna försöka hjälpa mig med detta. Jag försöker då bygga upp en hemsida i "Anteckningar" som följer med windows paketet. Jag har en kod där man ska ladda upp bakrunden

Där det står bild har jag hostat min bild och laggt dit. Men när jag vill se det som jag gjort i internet explorer så ser jag fortfarande bara html koderna :S Vad gör jag för fel? :S

pekwall
0

Har du angett http:// framför?

Hur ser hela koden ut?

bildochfoto
0

Enklaste och snyggaste sättet att snabbt bygga upp en egen sida är att använda en mall som du hittar exempelvis här..

De är open source så du kan använda de professionellt också, men det är trevligt om du behåller länken till upphovsmannen.

Du får ändra i mallarna så att du får en unik sida som passar dig.

CarlS
0

Mallar är ju bra men det är alltid bättre med en egen unik design!:)

Vår egen design

//CarlS

Linafoto
0

#1 Här är hela koden

[Quellii]
0

Testa såhär :) 

Linafoto
0

#5 Det funkade inte :/

[Quellii]
0

Hm..? Kolla på webdesignskolan.com om dom har nått tips :P

Linafoto
0

Okej, får kika lite…

Men hur har ni andra gjort era hemsidor? :)

Anna
0

Min layout-kod ser ut såhär.

-koden för att placera layouten rätt och -koden för att länka bilden.

Lycka till!

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Linafoto
0

#9 Tack.

Men sen oom jag vill se hur det kommer se ut, hur gör jag då? Om jag högerklickar -->öpnna med internet explorer så står bara html texten där :S

Anna
0

#10 Jag kodar först när jag redan skapat hemsidan på t.ex www.freewebs.com.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ahfeldt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ska du bara ha bakgrunden i tabellen du lagt in? om inte så måste borde du lägga bakgrunden inom taggarna..

annars kan du testa denna kod då?!

Linafoto

lycka till…

/ jimmy (a) ahfeldt.com

Linafoto
0

Nu kan jag klicka upp hemsidan och se den, hade itne sparat den på rätt sett. Men jag får fortfarande inte upp bakrunden (layouten) som jag vill ha på sidan, jag vill ha den så att jag ska kunna skriva på den.

ahfeldt
0

#13 .. spar den bild du vill ha som bakgrund i samma map som .html filen. sen skriver du bara filnamnet  i table taggen ex.

››  background="FILENS_NAMN.jpg"

/ jimmy (a) ahfeldt.com

Linafoto
0

Tack alla nu har jag äntligen lyckats med att ladda upp layouten! :D Men mkt återstår så jag kanske återkommer;)

Emelie-G
0

#1 Den sidan var väldigt bra och mkt till hjälp, håller på att göra om min hemsida men har en väldig idétorka.

bildochfoto
0

#3 givetvis ska man inte använda mallen rakt av. Det gäller ju att göra den unik med bilder och egna element. Det är dock mycket enklare att ha en mall att utgå ifrån. Sedan kan man fixa och trixa utifrån det…

Helst om man inte är så erfaren av webdesign…eller kodning…

Snygg sida du har CarlS,,och innehållsrik…