Köpa kamera
Jag har funderat på att köpa en Sony A230. Är det någon annan som har en sån kamera och är den bra isåfall? Anledningen till varför just jag valde den var att just den är på rea just nu och jag vill inte köpa en så dyr kamera. Tacksam för svar! :)
Tycker du ska spara pengarna till en Nikon D3000 istället. Eller varför inte en begagnad D60 ? Det var min första-kamera och jag gillade den enormt.
Min syrra gjorde misstaget att köpa en "billig systemkamera" som visade sig vara väldigt dålig. Den kostade ca 3000kr, och var också på rea.
Dessutom, om du binder dig till Sony har du inte lika stort och fint utbud av tillbehör som du har till Nikon / Canon.
Det där är iofs en smaksak, men jag tycker det är fördelaktigt köra på någon av dom två tillverkarna, eftersom de är störst och växer snabbast.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Okej, men testerna säger att den är bra. Vad var det för kamera som din syster köpte? :)
#2 kommer jag inte ihåg, hon la ut den på blocket och någon stackare köpte den :)
Jag kan tillägga att vad som egentligen definierar om en kamera är bra eller inte är behovet hos den som använder den.
Vad ska du göra med kameran? Vad vill du ta för bilder? Vill du utvecklas? Lär du dig snabbt? Kommer kameran snart att begränsa dig? Frågorna är många, och det är nog bara du själv som kan svara på dom :)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Det är ingen fel med Sony A230. Nikon D3000 är en nyare kamera. Jag föreslår att går in på Cyberphoto och sen jämför de två kameror. Att jämföra två kameror är att söka efter den ena, sen välja fliken "Tekniska data" och längst ner välja andra kameran. Då får du olika information direkt previd varandra.
Vänliga hälsningar Stephan
Båda är solida instegs modeller som är släppta förra sommaren och det är bara att ge sig ut i butikerna och klämma på dem. Det är inga direkta skillnader på dem prestanda mässigt, det viktigaste är att den känns bra i handen och att den har det du känner dig behöva.
Objektiv utbudet är större för nikon men Sony har allt och mycket mer än de flesta amatörfotografer behöver så det behöver inte avskräcka dig. Sonyn har istället bildstbilisator i huset så du inte behöver betala för det varje gång du köper ett objektiv. Dessutom passar alla gamla minolta af objektiv på Sony så det finns begagnade grejer om du vill ha tag i billigare objektiv.
Och ja jag har Sony så jag är partisk :-)
/Mattias