Foto iFokus

Foto

Etikettmat-ejkritik
Läst 1550 ggr
storost
0

Mat lagad i lergrytan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag "bakade" idag.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

storost
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min egen hemsida.

Geronim0
0

Tror nog jag skulle kunna klämma ner några sådana…

Skicka ett par i PM är du bussig! Tungan ute

Inkanyezi
0

Ser gott ut.

storost
0

Det går inte att skicka i PM, ledningen är för tunn.Tungan ute

min egen hemsida.

DesK
0

Ser jättegott ut! Tungan ute
Va? Har du inte brödband? Flört

/Désirée

storost
0

Oh, jag har brödband, men inte köttband….FlörtTungan ute

min egen hemsida.

gurin
0

Lustigt nog serverades precis samma maträtt hemma hos oss i går.

Det smakade riktigt bra.

Jag tycker dock att det ser ut som om skärpan hamnat på lergrytans framsida och inte på själva köttet. Kanske något att tänka på till nästa gång.

mvh/gurin

storost
0

Jag kollar på mätpunkter i sökaren, när jag tar en bild. Enligt de mätpunkter från kamera skulle det vara köttet, men du har rätt i att det är vid första bilden lergrytans framsida som är skarp. Det var flera punkter för mätningen som ljusnade.Förvånad Ska jag ändra mätpunkter isåfall?

min egen hemsida.

gurin
0

Aktivera bara en punkt så vet du var skärpan hamnar. Det blir då du som väljer och inte kameran. Kameran kan inte veta var du vill ha skärpan i just den här bilden.

Har du flera punkter aktiverade så väljer kameran den punkt där den finner skarpast kontrast. Vanligtvis någon övergång mellan ljus och skugga eller en kant eller så. Jag gissar att den valt yttersta framkanten på lergrytan vilket gör att köttet hamnar lite utanför skärpedjupet.

Jag har ingen Nikon så jag kan inte direkt hjälpa dig med hur du väljer autofokusmetod. Men flera andra här kan säkert hjälpa dig.

mvh/gurin

storost
0

Tack för hjälpen. Jag tänkte inte på det. Det är ingen problem att ändra typen av autofokus mätpunkter för mig.

min egen hemsida.