Porträtt (M)

Du har fått mycket fina färger och bra liv till bilden tycker jag, bra blänk i ögonen :)
Det enda jag kan komma på är att jag är lite osäker på om bilden skulle göra sig lite bättre om inte personen var helt centrerad och kanske tycker jag att bilden är lite väl tajt beskärd.
Jag är själv ingen hejare på porträtt, men här tycker jag du har lyckats bra för att vara första gången. Vet inte om du kanske skulle försökt få mer ljus även på vänstersidan (från fotografen sett) så att det inte varit skuggor alls i ansiktet - men vet inte heller hur du hade tänkt dig att resultatet skulle bli.
Det som stör lite är att den känns lite utfrätt vid tinningen på vänster sida (återigen från fotografen sett). Att den är centrerad och ganska tight tycker jag om. Det lovar gott framöver tycker jag - ser fram emot fler bilder från dig!
mvh Martin
Snyggt porträtt Kalle! Gillar kontakten du har med henne genom kameran.
Det som stör mig är att det är lite för skarpa skuggor i ansiktet, samt att ögonen känns för centrerade i bild. Jag skulle ha kapat i överkant på bilden för en lite intressantare komposition.
http://www.regret-nothing.com
Jag gillar bilden! Tycker om dom starka färgerna och uttrycket. Jag stör mig faktiskt inte jättemycket på skuggorna just i denna bilden - det ger lite djup i bilden tycker jag. Synd dock att tinningen är så pass utfrätt, det tar lite fokus.
Kanske att ögonen är lite för centrerade, skulle vilja kapa lite i överkant men samtidigt inte för mycket så att håret osv försvinner.
Johanna - Instagram
Tack för alla fina kommentarer!
Jag håller med om mycket av det ni sagt, och kommer definitivt tänka på sånt till nästa gång!