Vill fråga om råd
och hoppas att någon vet något o kan säga om detta är ett bra köp eller inte…
Jag ska köpa en ny billigare kamera och har blivit rekommenderad att köpa en Panasonic Digitalkamera DMC-FX50, för ca 3300 kr … är det ett bra köp eller finns det någon anna i den prisklassen som ni kan rekommendra?

Den är nog ett bra köp och det beror nog litet på vad du har för tanke med ditt fotograferande. Panasonicen är dock litet långsammare om du ska ta flera bilder på raken än vad Canon Ixus 900i är. Ixus har också fler megapixlar, men det ska man inte stirra sig blind på.
Gå och känn på kamerorna i en butik. Se om någon kan visa menyer och sådant.
FujiFilm F20, F30 och F31fd är ju några kameror som levererar bra bilder enligt tester och recensioner.
Deras förmåga att ta bilder i dåligt ljus ska ju vara överlägset.
Jag skulle nog satsa på en av dem om det inte vore så att Canons G7 passar mina behov mer.
Mandymoo, jag gjorde en sökning på Prisjakt på DMC-FX50 och fick ett pris från OnOff på 3195:-.
Då jag skall köpa datorutrustning, foto mm går jag in på Prisjakt och kollar lite historik mm för aktuell produkt.
Bl.a. var jag intresserad av en bildskärm och såg att priset gick upp och ner över tiden med ca 1000:- Jag la in en bevakning på denna bildskärm och då prist åter hade gått ned med 1000:- fick jag ett mail från Prisjakt. Är man inte i behov av utrustningen "Just in time" så kan det vara värt att lägga in bevakningar på den utrustningen som är intressant
Jag tycker sidan funkar mycket bra.
//Stefan

Jag ska ha kameran till att mest fotografera ni vet födelsedagar, semester, mina djur osv… alltså inget jätte avancerat. Men efter att ha haft 2 st HP som då bara slutat fungera så bestämde jag mig för att nästa kamera ska få kosta lite mer o inte vara en HP…
Det jag fastnade lite för ang den här var att den hade stabilisator - en annan har lite svårt att vara helt still när jag fotograferar har jag märkt. Dottern flänger runt o får 9 bra bilder av 10 - jag får 1 bra bild av 30… o det beror ju inte på kameran då utan säkert mer på att jag inte är så still som jag borde.
#1 tack för länkarna
#2 Canon är nog mest intressant av dom två
#3 Tack för tipset ska gå dit o lägga in en bevakning.
Men annars är 3195 kr ett bra pris på den kameran?