Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1439 ggr
AndersV
0

Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på denna bild, vad kan jag göra för att förbättra den?

ggroen
0

oj, vilket fint foto!

Jag gillar den runda oskärpan i bakgrunden, den lite annorlunda beskärningen och kontrasterna.
Skärpan ligger precis rätt!

Lite spontant känner jag att det är synd att läppen blivit kapad i nederkant, hade varit trevligt med liiite mer luft där, bara ett par millimeter, så att hela munnen hade varit med.

AndersV
0

#1 Tack jag håller med att det hade varit bra om jag fått med mer under läppen. Men jag har inte har beskurit bilden så har jag inget att fylla på med :)

pellepiano
0

Tycker också att bilden är fin, men konstig komposition.

AndersV
0

#3 Tack men hur menar du med konstig komposition? har du några tips att ge mig så jag kan förbättra bilden ?

pellepiano
0

I och med att bilden inte är beskuren så är ju kompositionen som den är, så det är inte mycket att gör åt.

AndersV
0

#5 :) ja men man kan ju alltid karva lite i bilden :)) Hur som tack för att du tog dig tid och kommenterade bilden, uppskattas

Geronim0
0

Lägg på lite mer kontrast och lite skärpa så tror jag du har en riktigt bra bild.

AndersV
0

#7 Tack ska prova att göra detta Tack för tipset….

MaGi67
0

Bilden i sig är kanon tycker jag. Eftersom den är lite tajt i underkant tror inte jag att det gör något om du beskär den lite i överkant från höger.  Det gör bilden ännu tajtare så att den ljusa kalufsen blir en aning mindre i ögonfallande men ansiktet på pojken framträder mer. Lite mer kontrast o en uns skärpa blir nog också bra.

Får jag vara fräck o låna din bild o visa vad jag menar?

Mvh MaGi67

AndersV
0

#9 Tack för tipsen och visst får du göra det "låna på bara :)))

MaGi67
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nått så här kanske?

Om det blev bättre är helt upp till dig=))

Jag gillar din bild för den är bra!!

AndersV
0

#11 Ja vad kan jag säga den blev bättre, kanske lite mycket kontrast mot högra ögat. Men jag ser att jag ska beskära fotot lite mer och öka kontrasten helt klart :)  Tack för hjälpen… DEtta är just den typ av tips och råd jag önskade mig

//Anders

Deklol
0

tycker ögonen blev mer intressanta men att mörka ner den gjorde den helt klart sämre.

MaGi67
0

#12 Av någon anledning blir mina bilder mer kontrastfulla än vad jag önskar när jag lägger upp dem här på iFokus. På min dator som har kalibrerad skärm har bägge bilderna samma hudton men den jag jobbat med en uns mer kontrast än orginalet. Det högra ögat blev det lite väl mycket för jag jobbade med bägge ögonen samtidigt.

Huvudsaken är att du ser vad jag menade.

Jag ökade kontrasten en aning, ljusade upp skuggpartier, beskar bilden o så lite skärpa. Thats it=))

#13 Har inte mörkat bilden överhuvud taget

Deklol
0

genom att öka kontrasten blev den mörkare Tungan ute Tycker inte det ser naturligt ut på pojken efter att ha sett den första bilden

Niklas
0

Jag tycker som många andra här att bilden är väldigt fin som den är. Lite synd är det att den är så snävt beskuren vid munnen. Jag tror det hade varit fint att se hela hakan.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndersV
0

Tack till alla kommentarer :)

Uppskattas och jag personligen gillar den MaGi67 gjorde i ordning, bättre beskärning och kontrasten med den skärpan blev bra tycker jag :)

//Anders

MaGi67
0

Tack AndersGlad