Foto iFokus

Foto

Etikettmat-ejkritik
Läst 1496 ggr
MonisN
0

Helgens frestelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen gjorde jag den här tårtan med choklad- och citronmousse. Detta är ju ingen kritiktråd, men ni får gärna säga vad ni tycker om den och hur ni tycker den funkar som receptbild!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

tjiivans
0

Vad god den ser ut!

Jag hade nog gärna sett den mer beskärd så att man inte ser kanten på tallriken.
Behöver inte heller vara så mycket mörk bakgrund, utan mer inzoomat på själva godsaken =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

MonisN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Det kan jag hålla med om nu när du säger det. Så här kanske?

Den var godTungan ute

Martin
0

Efter beskärningen tycker jag att den blev betydligt bättre. Riktigt bra till och med. Man kanske skulle uppsöka ett kondis :o)

mvh Martin

tjiivans
0

Det var precis så jag menade!
Nu blev det lika mycket konstverk som bakverk =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

MartinO
0

Mona.En sådan bit via PM tack! Tungan ute

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

MonisN
0

Tack för era kommentarer och användbart tips.

#3 Varför inte baka självTungan ute 

Till receptet!

MonisN
0

#5 Ska försöka trycka in den sista biten i breadbandetFlört

DesK
0

Mona en bit hitåt också tack Tungan ute

/Désirée

Spectabile
0

Mmmm, ser verkligen smaskigt ut, men frånsett det så är den andra versionen bäst :)

Ska nog baka den någon dag :)

Geronim0
0

Blir det nått kvar efter alla fått sitt kan jag förvara det i min kyl! Tungan ute

storost
0

Mona och det är jo lätt att göra LCHF vänlig.Skrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
0

Tack för alla trevliga kommentarer. Vill man inte göra två mousser kan man ju göra den enklare och bara ta ett lager mousse. Egentligen skulle det vara hallon och inte chokladmousse, men så hade jag köpt fel och köpt jordgubbar, så då blev det till att tänka om!Tungan ute

Geronim0
0

Kollade receptet du länkade till, var ju massor med oliga saker man måste få ihop rätt! Ugn och prylar skulle värmas… Känns våghalsigt!

Förvånad

MonisN
0

#13 Det ser kanske avskräckande ut med all text, men den är faktiskt rätt enkel. Du kanske ska ta fram bruksanvisningen till ugnenTyst

storost
0

Men Geronim0, att laga mat är ungefär det samma som att fota. När man kan det då är det ganska enkelt.SkrattandeTyst

min egen hemsida.

Geronim0
0

Ugnen låter jag hon som äger gardinerna manövrera, den varken får eller vågar jag pilla på!

Hmmm… Ok, då håller jag mig till fotandet känns det som.
Men jag har recept på varmt vatten! Glad

MonisN
0

Det låter som hemma hos ossFörvånad Att koka tevatten utan att bränna vid det är en konst, åtminstone för vissaOskyldig

storost
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

min egen hemsida.

DesK
0

Geronim0 då får du fota vad gardinägaren lagar för mat. Du kan ju inte slippa undan helt! Glad Tyst

/Désirée

Martin
0

Lät gott! Har du bra tips på hur man gör med gasugn? Tycker det är ett elende att få till saker i den, antingen för varmt eller för kallt och svårt att få till fin grillyta (inte just på bak men på mat).

mvh Martin

MartinO
0

#20 Lyckliga du som har gas. I husvagnen kan jag vara kreativ, just för att där är gasspis. För en hel del år sedan, innan mobilt bredband, drev jag en wap-sida som hette husvagnskost.

Sajtvärd för Foto

MonisN
0

Jag gillar inte gas och har aldrig använt gasugn. Gasspis hade vi i husbilen på den tiden vi ägde en sån, men vi stängde alltid gasen på utsidan på natten. Jag låg ofta och hade ångest att den skulle explodera.

DesK
0

Gasspis är toppen men gasugn är inget vidare. Det finns elugnar med gasplattor. Vilket kan vara ett alternativ.
Just mandelbottnar och sådana bakverk brukar dock gå bra att göra i gasugn.

/Désirée

Martin
0

Håller helt med om att gasspis är kalas, önskar att jag kommer att ha det i kommande lägenheten också men ser inte ut så just nu. Men att få en "riktig" ugn istället för en gasugn ser jag fram emot!

mvh Martin

MartinO
0

I husvagnen har jag ingen ugn numera. Däremot följer bakmaskinen med. Man klarar sig faktiskt rätt bra utan ugn och skall jag göra en enkel gratäng, som bara skall ha lite färg, tar jag fram en brännare.

Sajtvärd för Foto

MonisN
0

Ett utmärkt alternativ till gasspis är induktion. Supersnabbt och rent. Gasspisar smutsar väl ner en del?

Tårtan är iaf bakad i elektrisk ugn!

Martin
0

#26 Vilket som är naturvänligast av gas eller el vet jag faktiskt inte, men om du menar smutsar ner i köket så är det rent, inget smuts där inte.

mvh Martin

MonisN
0

#27 Det var köket jag menade;) Har hört att det blir sotigt, men det kanske bara var förr?

storost
0

Jag hade också en gasspis i husvagn och jag tyckte mer om att laga mat än med elspisar. Sen hade jag en miniugn till och det var ganska bra för att baka bröd eller muffins.

min egen hemsida.

MonisN
0

Mycket OT nu..Flört

ssofia
0

Jag riktigt känner hur det börjar vattnas i munnen nu.. Tungan ute

Gillar den andra beskärningen bäst!

MonisN
0

#31 Tack! Själv har jag nog ätit för mycket, vi var bara två om denSkäms