Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 900 ggr
Magdalena12345
0

nybörjare

Hej! Jag är nybörjade med att fota med systemkamera. Och jag vill köpa en system kamera! Funderar på ett köpa en begagnad men är ju som sagt inte speciellt bra på det här med systemkameror. Hur många exponeringar bör det vara för att kameran inte ska vara i FÖR slitet skick när jag köper den?

Hur vet jag att det inte är något fel på kamerorna jag köper? Hur kollar jag att autofokus och allt funkar?

Geronim0
0

Kan du absolut ingen ting så be någon du litar och som kan lite mer hjälpa dig att hitta en begagnad. Det går att göra riktiga fynd på begagnadmarknaden, men det är också lätt att bli lurad.

Hur många exponeringar är svårt att säga eftersom olika kameror och modeller är byggda för att klara olika max antal exponeringar. Men undvik presskörda proffskameror så är du nog ganska säker.

DesK
0

Att köpa begangnat kan funka bra, men som Geronim0 säger du bör nog ha någon kunnig med dig i sådana fall.
Kanske skulle du fundera över att köpa någon av de så kallade instegskamerorna helt ny. Dessa kostar med kitobjektiv inte mer än en dyr kompaktkamera. Märken och prisklasser får någon annan mer kunnig än jag tipsa dig om.

/Désirée

Magdalena12345
0

okej! tack för tipsen!

Men jag har inte alls mycket pengar att lägga på detta och vill ha lågt pris, men den ska fungera bra såklart! Några tips? :)

Lakrits
0

Tyvärr så är det rätt dyrt med objektiv till kameran också så själva kameran är bara en del i det hela. Så är pengar en bristvara fundera lite på om det är läget att köpa en systemkamera.

Lite olika äldre kameror är annars Canons 350D/400D Nikon vad hette de nu D40/D60 tror jag Sony a100(som jag själv har)/a200.

Allmänt skall de klara runt 50.000 exponeringar men det kan vara mer eller mindre.

/Mattias