Grönsiska och Blåmes
Dagens tur gav inte mycket avkastning. Först ut är två olika beskärningar av samma bild på grönsiskan, sedan en bild på blåmesen.
Sista bilden tycker jag ger en riktig vårkänsla 

Tack schnecke. Det var en riktigt skön dag idag, man kände i luften att våren är på väg.
#5 Okej, här hos oss har man inte vågat gått ut nästan, det blåser så mycket att man håller på att flyga bort!

Kan ju bli spännade bilder på grejer som flyger omkring i vinden. Påsar, träd, tak, tidningar, mm… 
Jag gillar första beskärningen bäst på Grönsiskebilden. Blir mer miljö och inte bara fågel, i nr 2 tycker jag det känns som att lövet(?) tar förmycket fokus medan det i första snarare bidrar till en smygkänsla. Vet att det inte är en kritiktråd, men alltid intressant att diskutera kompositioner i alla fall :o)
mvh Martin

Tack för din kommentar Marnyman. Lövet är en stubbe, trodde det skulle bli en "cool" bild med grönsiskan mitt i klykan, det bidde väl sådär tycker jag själv.
Klart det är kul at diskutera kompositioner, nästan lika kul som att prova dom live!
#6 hahaha! ja, det kan det väl, fast man önskar bara att man fick se tidnnignar som flög förbi mig här där jag bor :O