Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1962 ggr
Eostra
0

Söt liten sak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla nyfikna hermelin fastnade på bild häromdan. Glad

Synd på underexponeringen bara.. Försökte fixa till den i Photoshop men det gick inge vidare så den kommer här endast förminskad och beskuren.

Cornish-rex
0

Så söt! Synd att dom är vita ;)

Ulla
0

Åh, vad söt!

Bilden får mig att minnas när min svägerska en gång hade tagit en hel rulle med bilder på en hermelin. Varje gång den tittade fram ur ett hål i muren knäppte hon. Hon väntade med spänning på att få tillbaka rullen efter framkallning, och det kändes som julafton när den kom. Desto större var besvikelsen när det visade sig vara en packe foton på en stenmur. Djuret hade varit alltför snabbt för fotografen. Rynkar på näsan

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Eostra
0

#1 Jo, blir lite svårt att exponera rätt i snön.. Obestämd

#2 Haha, jo dom är kvicka djur. Bättre lycka nästa gång, tacka vet man digitalkameror! Glad

MaGi67
0

Kära hjärtanes vilken söt liten sak:)))

O hur sjutton lyckas man ta en bild på en hermelin???!!!

De är ju ruggigt snabba!!!

Stort grattis till en fantastisk bild!

Som du skriver är den i mörkaste laget men det går att fixa i PS.

Får jag lov att prova ?

Mvh MaGi67

Eostra
0

#4 Tack så mycket! Du får gärna försöka redigera den om du vill, försökte som sagt lite själv men blev aldrig nöjd. Tungan ute Var med ute med två kompisar, i ca -15, och skulle fota några hästar egentligen, men de hade redan tagits in när vi kom fram så på vägen tillbaka fick hermelinen vara modell istället. Den var snabb men vädligt nyfiken så den hoppade och skuttade runt oss säkert en 20 min, inte så svårt att fånga den på bild alltså. Glad Var dock ganska sent redan och började skymma så jag fick ett antal mindre lyckade bilder också..

Kan bifoga orginalet så du får redigera!

Lakrits
0

Gå in på levels och flytta ner den ljusa markören en bit så blir bilden ljusare. Sedan har du lite Magenta stick i den så gå in på color balace och dra markören lite mot den gröna sidan så får du en riktigt bra bild.

Riktigt bra fångad bild!

/Mattias

Martin
0

Denna gillas, och för mig är det helt rätt att den är vit! Smälter bra in i bilden och tycker att uttrycket gör den rätta, nu har jag förvisso aldrig sett hermelin men dess "kusin" minken desstu oftare och det är verkligen en nyfiken gynnare!

Grattis till kul naturupplevelse och bra bild!

mvh Martin

HellviHumle
0

Man förstår varför den är vit!

HH

devon-rex
0

#0 Vart kunde du hitta den lilla hermelinen? han du få några mer bra foton?

Eostra
0

#7 Tackar!

#9 Den satt vid vägkanten (sprang flera gånger över vägen också) i en liten skog, inte långt från centrum nära kyrkan där det finns egnahemshus och rör sig relativt mycket människor och bilar. Fick ett tiotal bilder, de flesta mindre bra dock. Flört

Försökte fixa till den lite, bättre nu?

Assars
0

Kan just undra hur frumelin ser utFlört

Tycker bilden är fin, just att den är vit, och skiljer sig så mycket från den vita snön. Bra fotat.

//Assars

Geronim0
0

Mycket fint fotograferat, bra exponering och fin komposition.

En kanon bild!

pellepiano
0

Väldigt fin bild. Jag tycker den är toppen. Skärpedjupet gör mycket också.

Eostra
0

Tack! Glad