ViewNX
Är det någon som har det programmet? Har som sagt ett litet problem…

Jag har storebror Capture NX2. Kanske kan hjälpa dig om du beskriver ditt problem.
Okej.
Men det är så att jag har "uppdaterat" så jag kan ändra exponering i "snabbjustering" men varenda gång jag kommer in i programmet måste jag göra så att jag måste uppdatera igen och igen, men nu kommer jag dock ej ihåg hur jag ska göra för att jag ska få till så att jag kan få till att ändra exponering, ljushet, Vitbalans osv. För det står såhär i ena hörnet "starta verktyg"… och det har jag ju gjort flera gånger förut.

Får se om jag förstår det du beskriver rätt.
Du vill ställa in exponeringsvärdet i en gång och sedan skall det vara detsamma vaje gång du startar programmet?
Är det rätt så går inte det, de justeringar man gör på en bild sparas inte automatiskt eller förs över till nästa bild.
jag utgår från att det är RAW filer du använder.

Ah, då förstår jag. Du kan inte ändra exponeringen i en .jpg bild.
View NX är en förvisso enkel men ändå en redigerare för råfiler.
Fota några bilder i RAW och testa så skall du se att det fungerar som du vill.
Okej!

Så enkelt kan det vara ibland. 
Lycka till med den fortsatta redigeringen och posta gärna resultatet i forumet.
Jo, jag har redan hunnit redigera 2 bilder, men ska jag ta dom i ett annat inlägg eller här?

Kör i kritiktrådar, eller i de grupper vi har för ej kritik.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Det gör du som du vill, vill du ha kritik så är ju en av kritikgrupperna bäst, annars finns olika bildkategorier.men känner du för det så lägg dom här, dock tror jag du får störst respons om du skapar en ny tråd för dina bilder.
Alltså, jag vill ju ha kritik så då ska jag alltså ta en ny då? 

Ja, lägg en eller max två bilder i en kritikgrupp om det är kritik du vill ha.
Okej. Då ska jag göra det.