Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 746 ggr
Pandy
0

[H]Kritik barn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag skulle vilja ha lite kritik på lite barnbilder som jag tog för några veckor sen:)

Pandy
0

Andra…

Pandy
0

tredje och sista:)

MonisN
0

Moderator edit: Tråden är flytta till "Fotografera människor. Ej kritik" pga att den inte följer våra kritikregler som är 2 bilder per tråd. Dela gärna upp bilderna i två trådar. //MonisN

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Inkanyezi
0

Jag gillar verkligen den tredje bilden, det är fart över den och den visar miljön på ett diskret sätt genom oskärpan i bakgrunden. Bilden är också ett slående exempel på att det inte alltid är nödvändigt med högsta möjliga tekniska kvalité; det är innehållet i bilden som talar, inte eventuellt brus eller mindre genomtecknade partier. Här behövs inte den där riktiga hårskärpan, utan bilden handlar om uttryck, att fånga en känsla.

Den första bilden är ett rätt ordinärt porträtt, och den skulle ha vunnit på mer skärpa och skärpan lagd precis rätt, vid ögonen.

Den andra bilden har en fin komposition, men den står inte riktigt för sig själv. När man känner igen lekredskapet kan man se förväntan, barnet ska kanske precis slänga sig utför rutschbanan. Lite lagom farligt. Den skulle mer passa in i en sammanhållen serie där man ser sammanhanget.

Alla tre bilderna har en öppen blick in i kameran, något som ofta är viktigt för att fånga betraktaren i ett porträtt.