Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 549 ggr
Niklas
0

Modefotografering 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ytterligare en bild. Vad kan förbättras?

Jag lär mig mycket av era kommentarer.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Daddyd
0

Helt ok ljus men tycker modellerna är riktigt stela :(
Ser ut som de står för långt ifrån varandra och hmm hans hand ser ut att ha en konstig vinkel.

Vad ville du få av bilden? Vilken känsla skall den förmedla?
Kompiskram eller ett ledset par?

Robert
0

Jag tycker ljuset är bra, modellerna ser snygga ut. Men vad håller han i, en kladdig säck med sopor (om man tittar på hans ansiktsutryck)? Hon ser ut att ha slocknat på fyllan och hänger i en lyktstolpe. Det är känslan jag får när jag tittar på posering och ansiktsutryck, hur han håller sina händer på en för övrigt smakfull bild.

Som DaddyD skriver vilken känsla vill du förmedla? Ändra på min, hållning och händerna. Jag tycker hennes hållning kunde bli mycket bättre om hon inte dingla kring hans hals, utan höll honom runt midjanm, hade vikten på ett ben och kanske hade ansiktet riktat mer snett in mot kameran.

Hoppas du kan tillgodogöra dig min (buffliga) kommentar.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Jag lyckas inget bra med bilderna i dag. Det blev fel bild igen. Här är bilden jag hade tänkt lägga ut. Ursäkta!

Vänliga hälsningar

Niklas

Celia
0

Jag ska ju inte kommentera sånt här men jag kan inte låta bli att undra hur han kan se så världsvan och avslappnad ut med en som har ett ansiktsuttryck som "kommandoran" hängande bakom sig? Är det så här killar ser ut som gör narr av kvinnor?

Andra kan ge dig kommentarer om allt det andra - slipsen, poserna etc. De är duktiga och jobbar med foto och modeller, det gör inte jag. Jag tycker om bilden - för den drog fram gamla minnen :)

emmaa
0

#3 Fin bild men deras uttryck passar inte ihop alls! Han med ett stort leende och hon som ser jättesur ut!

Och om du ska visa kläderna tycker jag att hans kavaj smälter ihop med soffan och inte får tilräckligt med uppmärksamhet.

/Emma

jojjehanna
0

Jag tycker att bild #0 var bättre men jag stör mig på hennes byxor, bla materialet.

Bild #3 tycker jag också att hon ser alldeles för sur ut men han ser rätt sympatisk ut.

johan
0

Tycker också bilden och ljuset är fin, men modellerna ser ut som att dom bara blir fotograferade och inte som att dom bara blivit fångade på bild när dom gjorde något verkligt.

Mvh // Johan

Robert
0

niklas, du har gjort ett strålande arbete med din fotografering, allt är perfekt. Och jag vet vad du går igenom just för tillfället, för jag har själv varit där. Du har mycket fokus på tekniken, ljus, posering och komposition. Nästa steg är att få dina modeller med dig. Jag brukar öva hemma framför spegeln, går igenom i mina tankar hur jag ska agera bakom kameran, du är modellernas dirigent.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Tack än en gång allihop! Det är till mer hjälp än ni kanske kan ana att få era synpunkter på bilderna.

Jag bifogar en variant av bilden fast med lite gladare miner, vilket flera efterlyste.

Vänliga hälsningar

Niklas

Robert
0

Vilken person som helst kan se tjock ut när hon/han håller ihop armarna intill kroppen. Lämnar man lite utrymme mellan arm och kropp så ser persnonen genast smalare ut i bild. Nu påstår jag inte att tjejen är tjock, men hon ser tjockare ut än vad hon behöver vara i #9, när armarna är tajt med kroppen.

Robert

jojjehanna
0

#9 tycker hon ser bättre ut i ansiktsuttrycket nu men hans ansikte är lite i mörker på något sätt.